Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af firma med varer fra udlandet.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Er der nogen der ved om man må starte et firma hvor man køber tingene hjem fra udlandet og så sælger dem gennem sit firma i Danmark og evt hvad man skal betale af afgifter osv.
Eller evt nogen der ved hvem man kan ringe og snakke med mht. Til det?
Jeg tænker primært varer fra Tyskland eller lignende. Men ellers Så er vArer fra andre lande også en mulighed hvis det kan lade sig gøre.
Og en anden ting er. Hvis man har startet sig eget firma kan man så sælge lige hvad man har lyst til? Fx kunne man så bare snitte en pind ude i haven og så sælge den for 500 kroner?
Altså det er selvfølgelig urealistisk men bare et eksempel 😊
Tak på forhånd.

Tilmeldt 22. Feb 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:08

Hej M. kirstein

Du vil kunne drage rigtig meget nytte og få svar på utroligt mange af dine spørgsmål ved at lave enkelte søgninger inde på Amino. Men jeg vil da prøve at give dig svar på dem jeg umiddelbart kan svare på. 
1: Du må gerne købe ting fra udlandet og sælge dem i Danmark. Du skal dog bare være opmærksom på at du skal betale moms af alle varer købt uden for EU (det frie marked). 
2: Afgifter på varer er bestemt efter hvilken type du har med at gøre. Afgiften på alkohol for f.eks langt større end afgiften på tekstil. 
3: Hvis du ikke kan finde svarene på Amino, kan de findes på Skats hjemmeside (evt. ring til dem, de er forholdsvis medgørlige).
4: Så vidt pinden er din, ville det umiddelbart ikke være et problem at sælge den.

Jeg lover ikke at disse svar er 100% korrekte, men taler af min erfaring. Andre er meget velkommen til at rette mig.

Mvh 

Tilmeldt 22. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 06:36

Okay. Men ellers rigtig mange tak 😊

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)