jeg skal på messe i marts med 3 overnatninger. det er ene og alene i forbindelse med mit firma jeg skal afsted. jeg har ikke en stand der men skal rundt og kigge og snakke med leverandører osv.
Hvis det er en ren firma rejser som du beskriver så ja . så er det firma der betaler - dog er der kun kvartmoms fradrag for mad og kun trekvart momsfradrag for hotel eller kun kvart hvis hotel er med morgenmad - ellers - så længe det er for firmaet - normalt fradrag
Hvis det er en ren firma rejser som du beskriver så ja . så er det firma der betaler - dog er der kun kvartmoms fradrag for mad og kun trekvart momsfradrag for hotel eller kun kvart hvis hotel er med morgenmad - ellers - så længe det er for firmaet - normalt fradrag
Hej John.
tænkte nok du kom forbi:) du plejer jo at vide en del om alt det der med penge!
det er i udlandet... nej ikke barbados:) men cebit messe i tyskland.
så det du siger er at jeg bare kan tage afsted og firmaet betaler alt eller?
ang. moms så tror jeg bare jeg smider det ind som værende uden moms... det bliver alligevel ikke den store formue jeg bruger og saqt op mod bøvlet så dropper jeg bare momsen....
jamen hvor skulle der også komme moms ind fra tyskland der er ikke moms på tog/fly og tysk moms kunne du da aldrig trække fra uden at bede om at få den refunderet - så det er en god ide bare at køre beløbet som udgift - og dokumentere formået Cebit og dagene (katalog f.eks /indgang)
Vi snakker mad - sodavand osv - læs linket - de udgifter du har for at være borte på rejse ( det er jo ikke skat der betaler alt - de betaler jo kun skatte procenten resten af udgiften har du jo selv i virksomhed/du selv personlig i princip)
Du kan jo købe sodavand for 100 kr som er nødvendige for dig under en rejse - og havde du ikke gjort det havde du 100 kr i overskud og 56 kr til dig selv i lommen
Du skal bare kunne begrunde, at det er udgifter for at være på rejse for og med firmaet - så længe du er væk mere end 24 timer er det rejse og alt, men igen - læs linket