Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

One stop moms

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er tilmeldt one stop moms men er tvivl om hvordan salget skal medtages på momsangivelsen.

Jeg er klar over at der vil være en særskilt angivelse for one stop moms, men har samtidig set indlæg her på amino hvor man mener salget skal medtages i rubrik C på den traditonelle momsangivelse. Det samme mener Billys billing.

Sådan læser jeg ikke betegnelsen for rubrik C da det ikke er et momsfrit salg. Min revisor er af samme mening.

Er der nogen der har links til information hos Skat der bekræfter dette? Eller ved hvordan afregningen af one stop moms kommer til at foregå?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:57

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Apr 08
Skrevet kl. 20:02

Tak for svaret... artiklen du henviser til oplyser dog også at "det fulde samlede salg skal indberettes i rubrik C"  !?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:04

ja sorry jo i C - dumt svar - det er B det ikke skal med som salg men salg uden dansk moms i C  SORRY

Tilmeldt 14. Apr 08
Skrevet kl. 20:15

Er det et svar du har fra Skat eller fundet på skat.dk?

Salg af ydelser til private i EU er jo stadig med moms, dog afregnes til lokal myndighed via M1SS.

"Rubrik C. Værdien af andre varer og ydelser, der leveres uden afgift her i landet, i andre EU-lande og i lande uden for EU, jf. momsbekendtgørelsens § 52, stk. 10."

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:23

på skat og flere andre steder - men du må meget gerne finde andet - men på skat (mener også der er links til skat om det i de to amino tråde men har ikke lige tid her og nu) Kom endeligt hvis du finder noget mere - til videre - også det som fremgår hele vejen hvis du i søgning skriver one stop shop moms rubrik C - (omend folk jo kan skrive af efter hinanden - så dog revisorer i blandt) 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:51

BeerMeister:

Salg af ydelser til private i EU er jo stadig med moms, dog afregnes til lokal myndighed via M1SS.

"Rubrik C. Værdien af andre varer og ydelser, der leveres uden afgift her i landet, i andre EU-lande og i lande uden for EU, jf. momsbekendtgørelsens § 52, stk. 10."

Spørgsmålet er om der overhovedet skal angives nogen værdi i rubrikkerne, som følge af omsætningen indenfor ”one stop”.

Det lovmæssige grundlag for afgivelse af supplerende oplysninger på indberetningen findes i momsbekendtgørelsens § 79. (egentlig lidt sjovt Skat på indberetningsblanketten henviser til momsbekendtgørelsens § 52, stk. 10, da den paragraf slet ikke indeholder andet end stk. 1)

Som det fremgår af tidligere indlæg, skal det ikke være rubrik B. Momsbekendtgørelsens § 79, stk. 6 henviser til salg omfattet af momslovens § 16, stk. 1, og det er salg hvor modtageren er momsregistreret i et andet EU-land.

Skal det så være rubrik C? i Momsbekendtgørelsens § 79, stk. 7 henvises videre til Momsbekendtgørelsens § 76, stk. 10. Denne indeholder 3 punkter;

1) ”leverancer, hvoraf der ikke skal betales afgift efter momslovens §§ 14-21d”. Men der betales jo netop afgift af ydelserne.

2) ”leverancer, hvoraf der ikke skal betales afgift efter momslovens § 34, stk. 1, nr. 5-19, samt stk. 3 og 4”. De har umiddelbart ikke nogen relation til et ”one stop” salg.

3) ”leverancer, hvor modtager er betalingspligtig efter momslovens § 46, stk. 1, nr. 4, 6 og 7”. Der henvises til nogle særlige former for virksomhed som heller ikke har nogen relation til et ”one stop” salg.

Jeg er af den opfattelse, på grundlag af jeg ikke mener at finde hjemmel for ”one stop” er med i momsbekendtgørelsens § 79, at der ikke skal oplyses nogen værdi i rubrikkerne. I øvrigt kan jo også bemærkes, at man netop ved den særlige indberetning af ”one stop” har oplyst værdierne overfor Skat, endda mere detaljeret end ved en samlet værdi i én rubrik.

Men hvis du/din revisor ved Skat får andre guidelines i forbindelse med indberetningen, må du som John også skriver gerne poste det her. Det er altid interessant at få afklaret hvordan ændringer/tilføjelser i momsloven giver nye pligter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07

ja jeg har også svært ved denne og kan sagtens følge Jespers argumentation og IKKE finde det konkret på skat

google fekst  one stop shop rubrik C og masser af revisorer skriver det skal med i C og ikke B - men finde det på skat kan jeg ikke - hverken i B eller C

Eneste grund til at C vel kunne være naturlig er - at det ikke er dansk moms og C er "skraldespand" opsamling for al den type omsætning som skat ellers ikke lige kan forstå man har uden det fremgår af ens danske momsindberetning  - men nej - klart er det ikke, så hvis nogen kan få klart svar fra skat var det skønt :)

[Signaturlink udenfor signatur fjernet af moderator]

Tilmeldt 14. Apr 08
Skrevet kl. 12:18

Ved en google søgning har jeg ikke kunne finde et eneste officielt revisor udsagn der fortæller at salget skal med i rubrik C.

Kun Johns blogindlæg og Billys billing guide (inkl. deres søstersider).

Jeg hælder til at min egen revisor har ret og salget ikke skal med i rubrik C.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:52

synes meget tyder på du har ret - check evt meget gerne direkte med skat

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)