Mine 2 ældste drenge på snart 13 og 14 år, er i gang med at skrive indlæg på deres hjemmesider, som min mand og jeg har lavet til dem. De håber på at tjene lidt penge ved at sætte affiliate links på siderne. Vi har prøvet på at få dem til at forstå, at det ikke er nok bare at skrive "Denne jakke er i grøn velour, med rib kant og ser super smart ud" og BUM, så er det et indlæg ;) men det er svært at formidle til dem hvad de så skal skrive. Derfor vil jeg høre om i har nogle tips eller nogle links til nogle gode affiliate sider, hvor de kan lære ved at se hvordan de har gjort? På forhånd tak :) |
Mit korte råd er, at de skal skrive som de ville skrive til en ven, hvis de selv ville anbefale noget.
Et eksempel kunne være, at de ville anbefale en iPhone 6 til en ven eller familiemedlem. Hvad ville de så sige til vennen, for at overbevise denne om, at en iPhone 6 er pengene værd? Kort sagt, hvorfor skal vennen vælge en iPhone 6.
Det var den mere salgsprægede del af affiliate-indlægget. Men det kan også fint indeholde en mere faktabaseret del. Det kan f.eks. være, hvad er forskellen på en iPhone 6 og en iPhone 5? Hvad er godt skidt ift. en anden populær mobil, osv.