Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En ny sportsportal ser dagens lys! Idéer til videreudvikling og feedback er MEGET velkomne!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino,

Jeg har i det seneste års tid arbejdet på en gratis sportportal, hvor det er (automatisk) muligt at finde træningspartnere inden for diverse sportsgrene. Konceptet er som sådan ikke noget nyt og har været oppe og runde flere gange her i DK. Men ofte er dem der overlever udenlandske hjemmesider, som ikke er tilpasset de danske brugere eller som i én eller anden form koster knaster at være medlem af. Det synes jeg ikke var fedt, så jeg lavede mit eget system.

Hjemmesiden skal hjælpe danske borgere med at få et spark motivation ved at have en træningspartner, hjælpe de dovne med at komme op af sofaen. Samtidigt vil jeg stræbe efter at hjælpe de mindre sportsklubber i lokalområderne med at øge deres medlemstal og omtale ved at pege mine brugere i deres retning.

Hjemmesiden er lige nu i beta (men fuld funktionel) og kan findes på www.SportBuddy.dk (eller www.find1spiller.dk hvis man er humoristisk anlagt!)

Jeg har sidste måned lanceret hjemmesiden til min nærmeste vennekreds, så jeg kunne få noget feedback fra "rigtige" brugere og indtil videre har det kun været positivt.

Grunden til at jeg skriver her, er at jeg står i en situation som á la "hønen og ægget". Før at projektet kan blive en success og give værdi til brugerne, kræver det at folk opretter sig på siden. Før at folk vil oprette sig på siden, kræver det at der allerede er en masse brugere. Bummelum.

Er der nogle (med evt. netværk inden for sport), som har gode idéer til hvordan jeg kan promovere mit projekt? Er der nogle som har lanceret en gratis service, som har nogle fine idéer?

Det skal lige siges at der formentlig går meget lang tid før jeg tænker på at kunne tjene på dette projekt (hvis dette overhovedet er muligt!), så idéerne skal være så billige som overhovedet muligt.

Ydermere, hvis I får lyst til at tage et kig forbi siden og give noget feedback, skal I være mere end velkomne!

Lidt om mig:

Jeg er 24 år og startede på projektet mens jeg studerede. Jeg regner ikke med at millionerne triller ind med dette projekt, men med en iværksætter i maven og en tonsvis af fede idéer, blev jeg NØD til at se hvor lang tid jeg kunne skabe noget fra bunden. Jeg er så småt påbegyndt andre projekter samtidigt med at jeg vedligeholder og tilføjer nye funktionaliteter til SportBuddy.

Til dagligt er jeg programmør hvor jeg arbejder på projekter til størstedelen af danmarks uddannelsesinstitutioner. Min drøm er selvfølgelig at kunne leve i bedste iværksætter-stil og omdanne en masse fede idéer til realiteter og projekter.

Mvh
Thomas

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 14:01

Det ser ganske fornuftigt ud.

Du burde dog ændre fiskning til lystfiskeri.

Overvej at lave en god og nem måde at dele på facebook, da dette vil kunne give rigtig mange brugere på kort tid.

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 14:02

Du kan måske fokusere på et specifikt område/by. Hvis du kan få det udbredt i en eller anden mindre by eller lokal område så kan det jo så sprede sig. For din side vil det være bedre at have 100 brugere fra f.x. østerbro, end 100 fra hele landet. Men dækker du først østerbro rimeligt så vil nærliggende lokalområder jo nemt kunne springe på. 

Hvis du fokuserer på der hvor du bor, så kan du jo lave nogle business kort og smække op på supermarkeders opslagstavler. Og få folk til at sprede ordet. 

og så kan du jo altid lave 100 profiler selv og fare rundt til det ene sportsmøde efter det andet (joke) 

Tilmeldt 15. Feb 15
Skrevet kl. 14:09

Tak for feedback :-)

Dét med fiskning og facebook er noteret!

Tilmeldt 15. Feb 15
Skrevet kl. 14:10

Cool, tak for input :-)

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 22:16

Jeg tror, at Google Alerts kan være et meget værdifudlt redskab for dig. Du kan eksempelvis abonnere på 'træningsmakker' og 'dansepartner', hvor der er rigtig mange søgninger regelmæssigt. Her kan du så smide link til din hjemmeside ind, f.eks. ved at kommentere hvis der er tale om et forumindlæg - hvilket det er i de fleste tilfælde.

Derudover kunne det måske også være relevant at kontakte en lokal avis, det har jeg selv haft held med og oven i købet i forbindelse med et lignende projekt.

Tilmeldt 15. Feb 15
Skrevet kl. 16:11

Fedt .. Jeg kendte faktisk slet ikke Google Alerts. Tak for tippene 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 17:13

Du kan jo også prøve at lave en pæn lille flyer/a4 side som viser konceptet, og så høre i de forskellige lokale butikker, sportshaller osv. om du må have lov til at sætte dit relevante opslag op.

Hvis det ikke er alt for sælger-agtigt, men bare fokuserer på hvad brugerne får ud af det, så tror jeg som nok du kan få lov at hænge det op mange steder. Derved får du direkte kontakt til din målgruppe.

Tilmeldt 15. Feb 15
Skrevet kl. 12:29

Det lyder heller ikke som en dum idé - også en idé jeg har overvejet lidt selv. Tak for input :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)