Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal års regnskabet gennemgåes af en revisor?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser både det ene og det andet, og tænkte at jer herinde ihvertfald ved om det er lovpligtigt at en revisor skal gennemgå regnskabet? Synes både jeg kan finde artikler på nettet hvor der står nej og ja :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

personlig virksomhed aldrig lovpligt. Selskab - kun for ganske store (du kan google grænser jeg tror disse er de nyeste

  • En balancesum på DKK 4.000.000,
  • En nettoomsætning på DKK 8.000.000, og
  • Et gennemsnitligt antal heltidsbeskæftigede medarbejdere i løbet af regnskabsåret på 12.

Dit nye er dermed nok ikke under revisor pligt men du skal ved stiftelsen ha fravalgt revisor så der ikke står at selskabet har revisor xxx - Har du gjort det - så kan du undlade. Om du så selv kan indberette årsregnskab korrekt skal jeg ikke turde sige - men så kan en revisor eller anden  - bogholder med forstand på det, gøre det uden fuld revision

Der er lettelser på vej til udformning af indberetning (dog ikke for de som har holding som jeg har forstået et) for 1/1-2016 og frem men ikke for 2015

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I tillæg til ovenstående hvis kapitalselskab, så skal du se på om der står i dine vedtægter, at det skal revideres - hvis ja, så er revisor nødvendigt. Hvis nej og du har fravalgt dette ved stiftelse, så behøves det ikke. Så er det blot spørgsmålet om du selv føler dig kompetent nok til, at kunne lave korrekt regnskab mv.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en enkelt mands firma, og det er det i skriver jeg har lidt problemer med da jeg kan næsten sværge på at jeg ikke havde mulighed for hverken at fravælge eller vælge , men det må jeg næsten have haft så :-) det betyder så at hvad enten jeg har mener at jeg kan huske det eller ej, så har jeg faktisk allerede truffet mit valg, dejligt med nogle gode svar, mange tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

i enkeltmands/personlig virksomhed skal du ikke være bekymret. Det er ALDRIG revisor pligt helt enkelt

 
Vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay super, det kunne jeg jo godt lige have nævnt i mit første indlæg :-) tak for hjælpen endnu en gang Cookie.. Det er meget sjældent at jeg bruger Amino men uanset på hvilket tidspunkt af døgnet jeg skriver så har du klaret at komme med et fornuftigt svar, synes det er så godt gået af dig og der må da efterhånden være en del derude der gjort brug af din viden :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)