Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/s og personlig gæld

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra aabenraa
Tilmeldt 24. Sep 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

 En bekendt har grundet personlige forhold mistet sit hus og står nu med en gæld til banken.

Manden er med i et i/s ( består af 2 personer ).

kan banken gøre noget udlæg i dette selskab ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

vent på andre, men jeg mener bestemt kreditorer - bank - skat og andre, kan gøre udlæg i mandens andel af aktiver m,m. i hans del af I/S.

Problematiken er vel, at det som udgangspunkt - når det ikke er I/S´s gæld men den ene ejers private, at det kun er i den gældsramte persons ejerandel men her kan der så være problemer for hele I/S jo som måske er afhængigt at begge for at kunne drives normalt

Jeg mener ikke som udgangspunkt (tror faktisk der ligger lidt skattedomme), at de kan gøre indhug i den anden I/S ejers andel af virksomheden, når det ikke er I/S med solidarisk hæftelse som er skyldner, men derimod privat gæld hos den ene - så kun i hans ejerdele

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med John. Hvis han er bange for I/S'ets fremtid, så kan han jo om ikke andet skynde sig at sælge sin andel, inden hans kreditorer gør krav på den. Det er lidt på gyngende grund, men vil heller ikke mene, at de vil have ret til at gøre mere end hvad hans halvdel. 

Tilgængel kan de jo kræve den halvdel solgt, og så ved man jo aldrig hvem der kommer ind - og om det har en negativ indvirkning på virksomheden. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)