Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter jeg en virksomhed i punktform

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 53
Fra  Korrektureksperten.dk Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg ligger ind med nogle gode idéer som jeg gerne vil realisere.

Det første jeg gjorde var derfor at google "Hvordan starter jeg en virksomhed" - og jeg fandt hurtigt ud af, at det er sværere end som så.

Da begge mine idéer drejer sig om ydelser ved jeg ikke hvilken type selskab jeg skal vælge,

men jeg har fået et råd om at jeg skulle være IVS (hvilket jeg har læst en del om).
Dog har jeg læst mig frem til, at man ikke kan trække specielt meget "løn" ud.

Den ene idé er meget sæsonbestemt og er egentlig ikke noget jeg gider bruge den store tid på,

men den kunne være sjov at føre ud i livet og den kunne indtjene omkring 30.000 om året (løst regnet).

Den anden idé (mener jeg selv) er revolutionerende, da der ikke findes noget lignende i København (eller DK),

og her har jeg forhåbninger om at komme til at leve af det på lang sigt - Men hvordan kommer jeg igang?

Her er hvad jeg selv har fundet ud af jeg skal gøre og i hvilken rækkefølge (venligst giv mig et hint om jeg er på rette vej):
Finde domæne
Oprette iværksætterselskab (IVS)
Betale gebyrer for at oprette IVS (670?)
Oprette erhvervskonto (?)
Lave hjemmesiden
Få kunder i butikken
Lave momsregnskab 4 gange årligt

Kort fortalt: Hvor finder jeg en guide i punktform omkring hvordan jeg starter en virksomhed?

Lige nu er det nemlig alt for forvirrende at overskue, og jeg har mest af alt lyst til at droppe min drøm :(

Mvh. Steffen

Mvh, Steffen Mortensen indehaver af Korrektureksperten.dk.

Facebook: www.facebook.com/korrektureksperten.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg ikke findes - da det er forskelligt fra type af virksomhed men 

Her er om at starte personlig virksomhed i og link til alt du behøver http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html 

Her er overvejelser om personlig virksomhed eller IVS eller anden selskabsform - der er for og bagdele ved begge former http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

og her er om IVS som du overvejer, også med link og alt til oprettelse hvis det bliver valget http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 53
Fra  Korrektureksperten.dk Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Det tror jeg ikke findes - da det er forskelligt fra type af virksomhed men 

Her er om at starte personlig virksomhed i og link til alt du behøver http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html 

Her er overvejelser om personlig virksomhed eller IVS eller anden selskabsform - der er for og bagdele ved begge former http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

og her er om IVS som du overvejer, også med link og alt til oprettelse hvis det bliver valget http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html 

vh John Hannover

Hej John

Jeg har læst en del på din hjemmeside (også før det her indlæg), og jeg synes mildest talt at det gør mig mere forvirret.

Der står ikke konkret hvad forskellen er på enkeltmandsvirksomhed og IVS, i hvert fald ikke så man som udefrakommende kan forstå det.

Derudover virker det mest af alt, som om der er for meget arbejde i at starte en virksomhed i form af alle de mange artikler, jura og afgifter man skal sætte sig ind i.

Hvad sker der hvis jeg opretter et IVS?
Hvor meget koster det alt inkl?
Hvor meget koster det at have en hjemmeside kørende som kan tage imod betaling (pr. måend)?

Hvor meget får jeg ud af, at have en virksomhed?

Hvordan får jeg sat en pæn hjemmeside op?
Hvordan får jeg kunder i butikken?
Hvordan udsteder jeg en faktura og hvornår skal jeg betale moms, skat mv.?


Mvh. Steffen

Mvh, Steffen Mortensen indehaver af Korrektureksperten.dk.

Facebook: www.facebook.com/korrektureksperten.dk

Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 53
Fra  Korrektureksperten.dk Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Derudover har jeg netop set en youtube video fra ditselskab.dk, hvori det bliver nævnt at det er smartest at have et holding firma der kan varetage alle ens andre firmaer (hvilket ville være meget smart når jeg har to og muligvis flere idéer) - men hvad er et holding firma og hvordan fungerer det i forhold til at have to virksomhed under det pågældende holding firma?

Mvh, Steffen Mortensen indehaver af Korrektureksperten.dk.

Facebook: www.facebook.com/korrektureksperten.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen1611:
Der står ikke konkret hvad forskellen er på enkeltmandsvirksomhed og IVS, i hvert fald ikke så man som udefrakommende kan forstå det.
så kan JEG ikke gøre det bedre - andre kan  - der er ellers et skema med hver form på hver sin side af en midterlinjehttp://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Du virker ikke rigtigt klar til at tage springet hvis ud lader dig slå ud af at skulle undersøge det ting lidt i dybden for at være ærlig

Steffen1611:

1 Hvad sker der hvis jeg opretter et IVS?
2 Hvor meget koster det alt inkl?
3 Hvor meget koster det at have en hjemmeside kørende som kan tage imod betaling (pr. måend)?

4 Hvor meget får jeg ud af, at have en virksomhed?

5 Hvordan får jeg sat en pæn hjemmeside op?
6 Hvordan får jeg kunder i butikken?
7 Hvordan udsteder jeg en faktura og hvornår skal jeg betale moms, skat mv.?

Det er knagme ikke spørgsmål der bare kan besvare

1 - du får et IVS og de pligter der følger med - det kunne fylde en mindre bog

2 - formentlig mellem 670 kr og 3000 inkl moms reg - afhængigt af hvad du kan selv

3 - mellem 1000 kr og 200.000 kr - Hvad koster et hus eller en bil?

4 - samme - fra minus en masse penge til plus en masse

5 - ved at kunne selv eller betale en proff for det - 

6  - via hjemmesiden SEO og reklame - får hjælp hvis du ikke kan selv

7 - bruger et regnskabsprogram som du må sætte dig lidt ind i - fører regnskab - eller igen - knytter en bogholder til dig

Holding er selvklart en nyt lag af adm og arbejde og ting at sætte sig ind i - og ditselskab lever jo af at stifte - men vist kan holding være fint  det må du godt få et link om også  men du er nødt til at sætte dig ind i en del uden at vente en punkt opstilling - så enkelt er alt ikke   her om holding http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

 vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 35
Fra  Schødt Regnskabsassistance / Schødt FOTO Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde de samme spørgsmål og har nu fundet en løsning som jeg selv kan finde rundt i. Jeg får div e-bøger med nyhedsmails og de er ganske gode og nyttige.

Som så mange andre vil jeg lave en blog eller e-bog på "dansk" altså letforståeligt.

Giv et skriv til info.schodt@gmail.com eller kig på www.mia-s.dk så kan vi nok finde en løsning :)

Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 53
Fra  Korrektureksperten.dk Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Steffen1611:
Der står ikke konkret hvad forskellen er på enkeltmandsvirksomhed og IVS, i hvert fald ikke så man som udefrakommende kan forstå det.
så kan JEG ikke gøre det bedre - andre kan  - der er ellers et skema med hver form på hver sin side af en midterlinjehttp://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Du virker ikke rigtigt klar til at tage springet hvis ud lader dig slå ud af at skulle undersøge det ting lidt i dybden for at være ærlig

Steffen1611:

1 Hvad sker der hvis jeg opretter et IVS?
2 Hvor meget koster det alt inkl?
3 Hvor meget koster det at have en hjemmeside kørende som kan tage imod betaling (pr. måend)?

4 Hvor meget får jeg ud af, at have en virksomhed?

5 Hvordan får jeg sat en pæn hjemmeside op?
6 Hvordan får jeg kunder i butikken?
7 Hvordan udsteder jeg en faktura og hvornår skal jeg betale moms, skat mv.?

Det er knagme ikke spørgsmål der bare kan besvare

1 - du får et IVS og de pligter der følger med - det kunne fylde en mindre bog

2 - formentlig mellem 670 kr og 3000 inkl moms reg - afhængigt af hvad du kan selv

3 - mellem 1000 kr og 200.000 kr - Hvad koster et hus eller en bil?

4 - samme - fra minus en masse penge til plus en masse

5 - ved at kunne selv eller betale en proff for det - 

6  - via hjemmesiden SEO og reklame - får hjælp hvis du ikke kan selv

7 - bruger et regnskabsprogram som du må sætte dig lidt ind i - fører regnskab - eller igen - knytter en bogholder til dig

Holding er selvklart en nyt lag af adm og arbejde og ting at sætte sig ind i - og ditselskab lever jo af at stifte - men vist kan holding være fint  det må du godt få et link om også  men du er nødt til at sætte dig ind i en del uden at vente en punkt opstilling - så enkelt er alt ikke   her om holding http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

 vh John Hannover 

Ligesom jeg beskrev din hjemmeside var forvirrende og ikke særlig konkret, så synes jeg heller ikke dette indlæg var specielt nyttigt

- dog skal du have tak for din tid og jeg fik en del ud af at gennemlæse forskellene på IVS og enkeltmandsselskab.

Det jeg egentlig tror jeg søger er et konkret eksempel på en virksomhed, der sælger ydelser og hvordan man i dette tilfælde har grebet de forskellige spørgsmål an.

Så vidt jeg kan læse mig frem, så tror jeg at personlig virksomhed er vejen frem, idet opstarten vil være billig og jeg ikke kan lave underskud idet det er services og ydelser jeg vil sælge. Derudover tror jeg bestemt ikke at et Holding selskab vil være nødvendigt idet jeg ikke regner med at dele firmaet med nogen.

Så hvordan vil du besvare mine spørgsmål baseret på de ting du ved, samt at det skal gøres billigst/lettest?

Betyder det forresten noget at jeg modtager SU og har et arbejde ved siden af?
Min økonomi er nemlig ret afhængig af begge dele, og vil helst ikke fratrækkes noget i SU (løn betaler jeg fuld skat af).

Mvh, Steffen Mortensen indehaver af Korrektureksperten.dk.

Facebook: www.facebook.com/korrektureksperten.dk

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ej - ærligt talt !!!

Du har lige åbnet den store iværksætterbog og så opdaget at der er mange flere sider end du gider læse !!!

John er en super kapacitet og bruger sin tid på at hjælpe rigtig mange mennesker med nogenlunde samme drømme og ideer som dig - og så tillader du dig at svare ham med noget der ligner surmuleri fordi han ikke kan læse dine tanker og servere et færdigt koncept for dig. 

Det er ok at synes at jeg er et brokkehoved, men jeg mener seriøst at det ikke er gået op for dig hvor meget det kræver at oprette og drive en virksomhed - det er altså ikke noget man bare klarer med 7 hurtige spørgsmål i et iværksætterforum!

Men som alle andre på Amino har jeg den største respekt for seriøse iværksættere, så på trods af mit sure opstød ønsker jeg dig alt muligt held og lykke med dine projekter. Den første virksomhed er den sværeste fordi der er så meget man skal lære - men det er suprr fedt når man når dit første mål :-)

Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 53
Fra  Korrektureksperten.dk Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Har nu prøvet at sætte mig yderligere ind i tingene, og det lader til at enkeltmandsvirksomhed er vejen frem idet jeg vil sælge ydelser og derfor ikke kan skabe underskud som jeg selv skal hæfte for.


Dog synes jeg ikke, at jeg kan finde svar på, hvad personsskatteregler er i forhold til selskabsskatteregler, hvilket er det største minus (går jeg ud fra) ved at have enkeltmandsselskab kontra IVS (kilde: https://startvaekst.virk.dk/sites/default/files/oversigt_virksomhedsformer_0.pdf).

Derudover burde der ikke være de store problemer i at oprette et enkeltmandsfirma og derefter gå i krig med de lidt "sjovere" ting - er jeg på rette vej eller hvordan?

Mvh, Steffen Mortensen indehaver af Korrektureksperten.dk.

Facebook: www.facebook.com/korrektureksperten.dk

Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 35
Fra  Schødt Regnskabsassistance / Schødt FOTO Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

hent appen startupsvar.dk

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)