Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere selvstændige virksomheder, eller en stor med flere, "under" virksomheder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Aug 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. :)

Jeg har tænkt lidt på om jeg skal lave en primær virksomhed, som ejer de evt. andre virksomheder jeg vil lave, eller om jeg skal lave hver virksomhed selvstændigt.

Nogen der evt. kunne fortælle lidt om fordele/ulemper, omkring begge metoder?  Eller råd om evt. andre problemstillinger angående de to metoder? :)

Med venlig hilsen

Ahmet Safak Kilic.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:06

Ahmet Safak Kilic:
Jeg har tænkt lidt på om jeg skal lave en primær virksomhed, som ejer de evt. andre virksomheder jeg vil lave, eller om jeg skal lave hver virksomhed selvstændigt.

Det er da en meget god idé, hvis du skal have nye ejere, investore etc ind i de enkelte selskabet

Men det er utroligt svært at rådgive dig på dette område, når der ikke er nogle informationer om hvad du vil etc. 

I forhold til gæld og konkurs, er der sgu nok ikke meget at hente.. Evt. banker etc vil blot kræve sikkerhed i de andre ting og dig personligt. 

Men er lidt bange for den konstruktion, vil dræbe dig i administration. Det er fint nok på koncern basis. Men som lille iværksætter er det nok sjælent det giver mening. (Hvilket jeg går udfra du er, når du taler om nye virksomheder?). 

Fokuser heller på forretningen, og få det til at blive en success, istedet for at hænge dig for meget i dette. Den fejl har jeg gjort alt for mange gange. 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:37

Du er nok ude i en struktur med et Holdingselskab, hvilket kan være en fordel ved større kapitalselskaber, f.eks. A/S o.lign. Herved er det f.eks. nemmere at sælge hvert selskab for sig. Hvis det blot drejer sig om et mindre personligt ejet selskab, som både skal sælge skruer og slå græs hos folk, vil jeg give Jannik ret i, at det i første omgang handler om at fokusere på indtjeningen. Tag evt. en professionel med på råd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46608
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42

rigtigt mange laver overkill når de skal starte. Starter konglomorater med virksomhed på virksomhed - og fortryder ofte bittert for de omkostinger og administration langt overskygger fordelene

Der kan være behov for flere virksomheder - hvor en kan gå konkurs uden at rive andre med sig, f.eks ved et fejlslagent projekt - men det er ikke helt nemt 

læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

som er lidt inde på for og bagdele. Jeg synes - med mindre du ved du har klart behov for flere selskaber som du vil kunne sambeskatte og evt kunne sælge fra, så start simpelt med et enkelt selskab - eller måske tilmed - med personlig virksomhed som er enklere og billigere, og også har sine fordele - se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 28. Aug 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:18

Tusind tak for jeres svar.

Lige hvad der var brug for. :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)