Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fri telefon

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 131
Fra  NTK Trading Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg har et almindeligt lønmodtager job, og ved siden af dette har jeg en enkeltmandsvirksomhed som driver en webshop.

Nu har jeg valgt at min enkeltmandsvirksomhed skal betale for min mobiltelefon og mit internet.

SKAT og min bogholder siger dog 2 forskellige ting vedr. beskatning.

Min bogholder siger det skal på forskudsopgørelse under Fri telefon og SKAT siger at jeg i slutningen af året skal trække kr. 2.600.- fra den samlede udgift.

Selv mener jeg også at jeg burde opgive det på forskudsopgørelsen og at jeg vel kun kan trække noget af momsen fra.

Er der en herinde som kan hjælpe mig?

Indehaver af Varde Tv & IT Service

Tilmeldt 27. Jan 15
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:43

Du skal beskattes af 2600,- som bogholderen forklarer, og dette bare for at KUNNE bruge telefonen privat, uanset om du så gør det eller ej.

Derfor kan det være en fordel at lade virksomheden betale alle telefon- og internetregninger, altså både i virksomheden og privat, og så betale skat af 2600,-

Kilde: Bogen om fradrag af Søren Revsbæk og Anette Sand

Tilmeldt 19. Nov 13
Fra  NTK Trading Skrevet kl. 15:24

Jimmy meningen er at jeg netop vil bruge den både privat og firma mæssigt.

Det som undrer mig er at jeg ikke, kan finde det felt på forskudsopgørelsen, som min bogholder siger jeg skal bruge til at indberette det.

Derudover undrer det mig at SKAT siger det IKKE skal indberettes, men at jeg skal tage den samlede udgift minus de 2600 og trække det beløb fra mit resultat ved årets udgang.

Tilmeldt 27. Jan 15
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:38

Hvis du går på Skats hjemmeside, så kan du læse, at de selv er helt enige med din bogholder.

Fri telefon skal skrives under personlig indkomst (felt 201).

Tilmeldt 19. Nov 13
Fra  NTK Trading Skrevet kl. 16:15

Så nærmer vi os det jeg selv har læst mig frem til.

Jeg havde også læst det, som at jeg skal lægge de 2600 oveni min indkomst.

Bogholderen sagde det skulle under fri telefon og en medarbejder ved SKAT  sagde det skulle bogføres i firmaet med de fulde beløb, og ved årets afslutning skulle jeg tage min fulde udgift til telefon og internet minus de 2600 og det beløb skulle så trækkes fra resultatet.

Mener også det her giver bedre mening, så er det "kun" et spørgsmål om hvorvidt jeg kun skal fratrække en del af momsen, når telefon og internet bruges både privat og firmamæssigt.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 17:52

Skat har ret, når du laver din årsregnskab debiter du alle dine telefonudgifter og krediter 2600 på en konto som hedder fri telefon og er uden moms.

Du kan kun fratrække erhverv delen på momsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:55

skat forklaring fatter jeg ikke lige - med -det skulle bogføres i firmaet med det fulde beløb - men uanset om du gør det ene eller andet så virker det jo

enten - og bedst

Bogfør omkostningen løbende som telefon omk - og husk at dele momsen så du kun fratrækker moms for firma del (brug f.eks. kassekladde) Så har du det fulde beløb som omk og når året er slut, så laver du skatteregulering af dit resultat ved at lægge 2600 kr TIL resultatet og det er det du skriver i rubrik 111 udvidet. Det er fuldt legalt med skatteregulering - dem kan der være mange af, også den anden vej, hvor du skal regulere for gaver, repræsentation og andet som kan være fuld udgift i drift og regnskab, men ikke giver fuldt fradrag - 

det er også anvist her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Nov 13
Fra  NTK Trading Skrevet kl. 18:38

Så når jeg nu har bogført regningen for februar med fuld moms, så er det en fejl? Da skulle jeg kun have gjort det med noget af momsen, eks. 20 % da jeg vil gætte på at det hedder 20% brug i firma og 80% privat

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:52

ja det er galt. Vi tager eksempel - du har bogført 400 kr + moms 100 kr ialt 500 kr. Du skulle ha bogføre 400 kr på konto telefon uden moms (en ny konto) 20 kr på købsmoms i linje 2 og så 80 kr på privat hævet i mellemregning som linje 3 i kassekladde f.eks (alt plustal) og der ha bank som modpost 500 kr

Jeg ville bogføre modsat for at få udgiften korrekt (du kunne også bare rette moms men nej kør modsat (evt slet som også kører modsat) og så lave ny konto og bogfør som vist øverst

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Nov 13
Fra  NTK Trading Skrevet kl. 19:28

Hej John.

Jeg bruger Dinero og har bogført 236,25 på konto 7240 - Telefoni. Med det fulde momsbeløb.

Det bedste siger du, vil være at slette dette.

Så bogføre de 169.- ex moms på en ny konto uden moms. 20 % af momsen på købsmoms.

Og resten af momsen på som privat hævning?

Eller kan jeg gøre det sådan:

Slette det allerede bogførte.

Bogføre de 169 på konto 7240 - Telefoni med de 20 % moms

og resten af momsen som privat hævning?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)