Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pagerank når der linkes fra andre sider til din side

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man får andre sider til at linke til en vil det give en betydning i pagerankgoogle. Men mit spørgsmål er om der ikke er flere faktorer der spiller ind. F.eks. giver det en bedre pagerank hvis den side der linker er meget besøgt/har en vis volume eller er det ligemeget?

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

For lige at være helt sikker på at vi snakker om det samme. Pagerank er en rank Google bruger, man kan have en rank fra 1-10. dette har ikke noget at gøre med hvordan dit site ranker i Google's SERP's (søgeresultaterne).

Men for at vende tilbage til spørgsmålet, så er links en væsentlig fakor for både pagerank og ranking. hvorimod antallet af besøgende på et site ikke ar nogen indflydelse.

Der er dog en masse andre faktorer der spiller ind på hvordan dit site ranker, men det vil jeg ikke komme nærmere ind på her. Prøv istedet at søge her på Amino, der er en masse gode indlæg  her på sitet med tips og trick til søgemaskineoptimering.

Håber det svarede på dit spørgsmål

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Lars. 

Og jo, der er RIGTIG mange parametre, der spiller ind.

Den vigtigste er, om den der linker til dig linker via redirect, javascript, flash, nofollow tag, om siden overhovedet selv kan indekseres af Google. I alle disse tilfælde får du 0 ud af linket.

Men også hvor meget "juice" linksiden selv modtager og hvor mange andre links, der ligger på den side, som linker til din har stor betydning.

Dette er kun nogle få af faktorene. For en detaljeret gennemgang vil jeg opfordre dig til at købe Søgeoptimeringsrapporten

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 15. Nov 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Effektiv Markedsføring:

Jeg er helt enig med Lars. 

Og jo, der er RIGTIG mange parametre, der spiller ind.

Den vigtigste er, om den der linker til dig linker via redirect, javascript, flash, nofollow tag, om siden overhovedet selv kan indekseres af Google. I alle disse tilfælde får du 0 ud af linket.

Men også hvor meget "juice" linksiden selv modtager og hvor mange andre links, der ligger på den side, som linker til din har stor betydning.

Dette er kun nogle få af faktorene. For en detaljeret gennemgang vil jeg opfordre dig til at købe Søgeoptimeringsrapporten

Venlig hilsen, Christian

Jeg er med på at mange andre ting spiller ind. Jeg kender også til redirect problemet og generelt kendskab til søgemaskineoptimering men nu er jeg pt i gang med at finde sites som jeg kan placere links på. Nogen af disse sites koster penge og derfor ville jeg høre om andre faktorer spiller ind omkring det site man placerer linket. I følge første svar forstår jeg det sådan at det er helt ligemeget hvor mange besøg eller andet det site man placerer linket på har. I dette svar får jeg at vide at det også afhænger af hvor meget "juice" og andet linksiden selv modtager. Hvem har ret og hvad mener du med "juice"?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har begge ret Wink

Det er korrekt, at det kun betyder lidt hvor mange besøgende en hjemmeside har (det er dog een af parametrene i Søgeoptimeringsrapporten)

"Juice" er noget helt andet.

Det betyder, i den helt korte version, hvor mange og hvor gode links peger ind på den hjemmeside som linker til din.

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 15. Nov 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Effektiv Markedsføring:

Vi har begge ret Wink

Det er korrekt, at det kun betyder lidt hvor mange besøgende en hjemmeside har (det er dog een af parametrene i Søgeoptimeringsrapporten)

"Juice" er noget helt andet.

Det betyder, i den helt korte version, hvor mange og hvor gode links peger ind på den hjemmeside som linker til din.

Venlig hilsen, Christian

ok så tror jeg at jeg er ved at forstå det. Altså hvis jeg finder en side som mange linker til f.eks. bt.dk så er det bedre end hvis linket lå på en privat hjemmeside som ingen linker til.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Nov 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

rumlee:

ok så tror jeg at jeg er ved at forstå det. Altså hvis jeg finder en side som mange linker til f.eks. bt.dk så er det bedre end hvis linket lå på en privat hjemmeside som ingen linker til.

Nemlig. Du "arver" om man så må sige noget af den pagerank, som den henvisende side har. Derfor vil det også typisk give dig en højere pagerank at få et link på BT's forside end et link på en af deres artikelsider.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

rumlee:

...men nu er jeg pt i gang med at finde sites som jeg kan placere links på. Nogen af disse sites koster penge og derfor ville jeg høre om andre faktorer spiller ind omkring det site man placerer linket. I følge første svar forstår jeg det sådan at det er helt ligemeget hvor mange besøg eller andet det site man placerer linket på har. I dette svar får jeg at vide at det også afhænger af hvor meget "juice" og andet linksiden selv modtager. Hvem har ret og hvad mener du med "juice"?

Hej Rumlee

I ovenstående har jeg markeret "site man placerer linket". Man placerer aldrig et link på et site - man placerer det på en side. Du bør derfor checke hvad PagreRank er på den eksakte side som dit link bliver placeret på. Når Google returnerer en side for en bestemt søgning har den først beregnet en IR Score for alle siderne. IR Scoren beregnes ud fra hvordan og hvor ofte søgeordet optræder på din side samt hvilke links der peger på siden som inkluderer søgeordet (groft sagt). Alt andet lige må Google give et indgående link højere vægt hvis det kommer fra en side med høj PR når de beregner IR Score for din side. Du bør checke disse ting inden du betaler for et link:

1) At det er et almindeligt tekst link

2) At der ikke er et nofollow tag på.

3) Hvilken PageRank den konkrete side har hvor dit link vil komme på.

4) Sidst men faktisk aller vigtigst: Du skal sikre dig at anker teksten på linket kommer til at indeholde den tekst du ønsker. Og det du ønsker er at anker teksten indeholder de søgeord som du finder mest relevante. Dermed får du en højere IR Score når folk søger på søgeordene.

Står valget mellem et link fra et PR 10 site hvor anker teksten er www.mitdomaine.dk og et link fra et pr 1 site hvor anker teksten indeholder dine foretrukne søgeord ville jeg til enhver tid vælge det sidste.

Mvh Jesper

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)