Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer fra Marokko

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12926
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mila_mila:
Mener de priser vi har fået oplyst for fragt var omkring et par tusinde kroner for en halv kubikmeter, men måske husker jeg galt på det punkt

Fragtprisen hos en speditør er meget afhængig af om det er søfragt eller luftfragt. Søfragt er forholdsvis billig ved store mængder, men en langsom transportform ( flere uger). Luftfragt er dyrt men meget hurtigt (få dage).

Du skal betale told af den del af billetten der andrager fragten af varerne, altså kun en brøkdel af billettens pris.  Prøv at snak med fortoldningsbutikken om problematikken, jeg vil anbefale at du kontakter dem hurtigst muligt så i kan få afklaret alle problemer inden afrejse. 

Lad os endelig hører hvad du finder ud af.

Tilmeldt 10. Feb 15
Indlæg ialt: 18
Fra  Tæppekompagniet I/S Skrevet kl. 11:02

Jeg har netop snakket med Rikke fra fortoldsningsbutikken som var utrolig flink og hjælpsom!!

Det kunne godt lade sig gøre på den måde, du havde foreslået mig, og vil koste 50 euro

Dermed kunne hun fortælle mig, at Marokko har en aftale med EU, der gør, at man ikke skal betale told, hvis det på fakturaen nævnes at varerne er af marokkansk oprindelse. 

Hun mente ikke, at der skulle betales told af flybilletten, hvilket undrede mig lidt! Hvordan ville du udregne den andel, af billettens pris, der skal betales told af?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46648
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07

told af flyprisen vil kun komme på tale i forhold til hvis du betaler ekstra for at ha varen med. Selve flyprisen har to muligheder som jeg ser det

1 Det er ferie og du betaler privat - - Her er der told på ekstra pris for at ha varen i bagage

2 Du er på forretningsrejse i Marokko og firma betaler - Her er der told på ekstra pris for at ha varen i bagage (det forudsætter du har flyrejsen af forretningsmæssige formål som nødvendig - Det skal være hovedformål men du kan godt ha en feriedag dernede når du er der, bare du ikke trækker ophold fra for den)

Hvis du ikke betaler ekstra (f.eks. pris per kg ekstra) så er der ikke told på den del, for så er fragten jo gratis, når du kan ha det med i samme pris som for din personlige rejse i øvrigt

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Feb 15
Indlæg ialt: 18
Fra  Tæppekompagniet I/S Skrevet kl. 12:17

Hej igen,

Det er scenarie 2, der gør sig gældende - rejsen er udelukkende til at indkøbe tæpper, undersøge markedet og tage ud og se steder, hvor de produceres. Vi har kun håndbagage med derned, men købt 4 x 20 kg. i bagage med hjem, så betyder det ikke, at vi så skal betale told af bagageomkostningerne eller hvordan forholder det sig? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46648
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23

ja det må det gøre. Den ekstra bagage pris er jo fragt af varen og fragt af varen skal med i fortoldningen - her de 4 x 20 kg - Det kan Rikke givet forstå og hjælpe med. Ellers vent lige på Ravn igen, men den er ret straight forward - told er af varens pris + fragt og jeres ekstra bagage er fragt af vare

Mon så det med at varer med oprindelse Marokko er toldfrie så ikke gør spørgsmålet uinteressant for er varen toldfri så er dens fragt det vel også

Bare sig til Rikke at fragten koster de 4 x 20 kg ekstra

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)