Hej, Jeg står med et problem, som jeg meget håber, nogen derude kan være mig behjælpelige med :-) Jeg har købt nogle varer i Marokko, som jeg selv har transporteret hjem som privatperson, da de holdte sig under toldgrænsen og jeg kunne have dem i min bagage. jeg er nu blvet gjort opmærksom på, at de ikke umiddelbart kan sælges gennem mit og min makkers nyopstartede firma, fordi de ikke er blevet fortoldet og dermed ikke kommet ind i firmaet på "korrekt vis" (firmaet er registeret som importfirma). Hvordan kan jeg få disse varer ind i firmaet - kan firmaet opkøbe dem af mig som privatperson? Og vil det give problemer at gøre det samme igen? Skal afsted igen om en uge og har - inden jeg blev gjort opmærksom på dette problem - bestilt 80 kg. bagage hjem, og ville være lidt ærgelig over ikke at kunne bruge disse + skulle betale ekstra for transport. På forhånd tak! Mila |
I forhold til at vi er registeret for import i forbindelse med oprettelsen af vores CVR-nr., tænker jeg at få sendt noget hjem med et speditionsfirma (for at leve op til kravet om at importere), men tager størstedelen med i flyveren. Vil det mon kunne give problemer?