Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer fra Marokko

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 10. Feb 15
Indlæg ialt: 18
Fra  Tæppekompagniet I/S Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står med et problem, som jeg meget håber, nogen derude kan være mig behjælpelige med :-)

Jeg har købt nogle varer i Marokko, som jeg selv har transporteret hjem som privatperson, da de holdte sig under toldgrænsen og jeg kunne have dem i min bagage. jeg er nu blvet gjort opmærksom på, at de ikke umiddelbart kan sælges gennem mit og min makkers nyopstartede firma, fordi de ikke er blevet fortoldet og dermed ikke kommet ind i firmaet på "korrekt vis" (firmaet er registeret som importfirma). 

Hvordan kan jeg få disse varer ind i firmaet - kan firmaet opkøbe dem af mig som privatperson?

Og vil det give problemer at gøre det samme igen?

Skal afsted igen om en uge og har -  inden jeg blev gjort opmærksom på dette problem - bestilt 80 kg. bagage hjem, og ville være lidt ærgelig over ikke at kunne bruge disse + skulle betale ekstra for transport. 

På forhånd tak!

Mila

Tilmeldt 10. Feb 15
Fra  Tæppekompagniet I/S Skrevet kl. 22:21

I forhold til at vi er registeret for import i forbindelse med oprettelsen af vores CVR-nr., tænker jeg at få sendt noget hjem med et speditionsfirma (for at leve op til kravet om at importere), men tager størstedelen med i flyveren. Vil det mon kunne give problemer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46648
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:22

jeg ville købe dem af dig selv til den pris du har givet . men det er bestemt ikke korrekt - Du skal for at importere fra uden for EU være importregistreret og ansvare for told og moms - og kan jo klart få problem ved en kontrol, Du må intet importere til erhvervsbrug - uden importregistrering og fuld fortoldning. Det er skidt selv at have tingene med gennem lufthavnen, giver besvær og rod - men i princip kan du gå i rød igennem told vil jeg tro (Ravn må protestere) og der vise dit importreg nr (eori) og faktura

Jeg råder til at få dem sendt 

se importregistreringspligt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Feb 15
Fra  Tæppekompagniet I/S Skrevet kl. 22:37

Tak for dit svar!

Jeg har læst din artikel, som jeg synes forklarede tingene mere udførligt end hvad jeg har kunnet læse mig til på SKATs hjemmeside. Er dog stadig lidt i tvivl i forhold til hvordan man rent praktisk gør med transport. Er det korrekt forstået, at hvis jeg indgår en aftale med et fragt/speditionsfirma, som kan fragte varerne fra Marokko til DK, og derudover benytter mig af SKATs sikkerhedsstillesesordning, så ordner de alt 'bøvlet' med fortoldning og jeg får en regning på tolden fra SKAT en gang månedligt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:39

ja med en aftale med en speditør som går ud på at de afleverer varen hjemme hos dig - så klarer de alt det formelle mod gebyr og told kommer så månedligt som jeg husker det (med sikkerhedsstillelsen)

vh John Hannover 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12926
Skrevet kl. 23:40

Cookie - John Hannover:
Det er skidt selv at have tingene med gennem lufthavnen, giver besvær og rod - men i princip kan du gå i rød igennem told vil jeg tro (Ravn må protestere) og der vise dit importreg nr (eori) og faktura

Gid det var så let som john skriver.  Det john beskriver gælder desværre kun privat import.

Du kan godt medtage dine importvare i flyet men varerne skal være forud anmeldt  hos SKAT (i toldsystemet) før ankomst til DK. Du skal blot bruge rød udgang og forvisse vare samt reference nr. til told systemet.  Afregningen af told sker automatisk den efterfølgende måned.

Jeg kan anbefale dig at tage kontakt til Rikke fra fortoldningsbutikken, hun vil kunne rådgive og lave en forud anmeldelse af dit gods for ca. 20-30 Eurowww.fortoldningsbutikken.dk  

Er dine vare derimod ikke forud anmeldt vil told kræve at dine vare oplagres hos en speditør på et toldlager i lufthavnen, indtil indfortoldningen kan ske,  Det kan blive en dyr fornøjelse at få dine varer på toldlager og efterfølgende få dem indfortoldet.

Hilsen

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43

Ravn:

Cookie - John Hannover:
Det er skidt selv at have tingene med gennem lufthavnen, giver besvær og rod - men i princip kan du gå i rød igennem told vil jeg tro (Ravn må protestere) og der vise dit importreg nr (eori) og faktura

Gid det var så let som john skriver.  Det john beskriver gælder desværre kun privat import.

se der var Ravn jo - tak Man kan ha det med- men dyrt og rodet som ventet - dog vel bedre at gå i rød HVIS man har købt varer på gaden i Marokko til videresalg, end bare gennem grøn - rent lovmæssigt-  men skidt i det - Rikke (fortoldningsbutiken) har jeg også fra flere kun hørt godt om

Tilmeldt 10. Feb 15
Fra  Tæppekompagniet I/S Skrevet kl. 23:51

Umiddelbart lyder den mulighed, som Ravn åbner op for, da ret ideel og egentlig også som en billigere måde at gøre det på?

Altså det er jo forholdsvist billigt at medbringe ekstra bagage i forhold til hvad det koster at få sendt samme mængder med speditionsfirma. Så kan det passe, at det i tilfælde af jeg kan gøre det på den måde, kun er bagagens pris + told af varernes pris + udgifterne forbundet med anmeldelsen af tolden, jeg skal betale? Smile

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12926
Skrevet kl. 09:18

Mila_mila:
Altså det er jo forholdsvist billigt at medbringe ekstra bagage i forhold til hvad det koster at få sendt samme mængder med speditionsfirma.

Det forstår jeg ikke helt for normalt er overvægt en meget dyr fornøjelse, så en speditør burde kunne gøre det billigere hvis der er tale om en vis mængde vare.

Told beregnes af varens pris + transportomkostningerne.  Om du evt skal betale danske punkafgifter kommer an på hvad vare der er tale om.

Selve toldbehandlingen i lufthavnen koster dig ikke noget.

Tilmeldt 10. Feb 15
Fra  Tæppekompagniet I/S Skrevet kl. 09:35

Altså vi har kunnet få 6 store kufferter, hvilket jeg forestiller mig svarer til 1 - 1,5 km3 til omkring 1000 kr.
Mener de priser vi har fået oplyst for fragt var omkring et par tusinde kroner for en halv kubikmeter, men måske husker jeg galt på det punkt. Men under alle omstændigheder er kufferterne købt og betalt denne gang, fordi jeg ikke vidste bedre, så denne gang ville det give rigtig god mening at gøre det på den måde, du foreslår.

Men i og med man skal betale told for fragten indtil varen når dk, skal man så betale told af flybilletterne?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)