Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google - den møghund!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er egentlig først efter at jeg er begyndt at følge med her på Amino, at det er gået op for mig hvor meget jeg har tabt på ikke at Google-optimere målrettet. Naivt har jeg troet, at Google var så god, at hvis blot sitet var godt og populært, så vil det også ranke højt. Not so.

For et par år siden var mit site baseret på simple html-sider og en fælles Dreamveawer template. Jeg kunne også konstatere, at jeg havde en del indgående trafik fra Google. Som sitet blev større, blev det besværligt at opdatere alle sider hver gang der var en ændring i templaten, så jeg besluttede at skifte til et CMS. Det var et temmeligt stort arbejde manuelt at overføre alle siderne og samtidigt sandsynligvis en rigtig Google-dum ting. Dels mistede jeg alle de specifikke links til mit site udefra og dels er CMS koden langt mere indholdsfortyndet en plain html. Jeg kører godt nok med SEO urls, men det spiller alligevel ikke rigtigt.

Og det der nu er rigtigt irriterende: Når jeg søger på ord hvor mit site indiskutabelt er det kvantitativt og kvalitativt mest dækkende, så er der en række andre sites der dukker op først. De har sikkert lavet strategisk Google-optimering.

Google har ikke "gjort" det med vilje, men i og med at der er gået så meget strategi i den, så kan man nu ikke længere i samme grad forvente at de øverste resultater også er de bedste - måske snarere de rigeste?

Nå, der er ikke andet for end at jeg også må have pungen op af lommen og og købe noget strategisk vejledning.
Dammit - den møghund

Check your health and fitness online: www.health-calc.com

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Omend jeg godt forstår din frustration, ved du sikkert også godt at en del af ansvaret for resultatet ligger på dit bord :)

Lad os tage en sammenligning med off-line PR ...
Du var måske vant til at pressen med jævne mellemrum ringer til dig, på dit direkte nummer (svarende til en side-url), så skifter du nummer og glemmer at fortælle pressen det og følgeligt ringer de ikke mere. Hvis "skyld" er det? Ja, de kunne da sikkert have fundet dit nummer på en eller anden måde, men journalister er ligeså "dovne" som søgemaskiner :)
 
Det første jeg ville anbefale dig i forbindelse med at flytte et website fra en statisk løsning til en CMS løsning er at etablere omhyggelige permanente redirects (301) fra de gamle URLs til de nye. Det er dit job.
 
Dertil må man sige at markedet generelt er blevet presset. Da Google startede var der måske 100 millioner sider de skulle indeksere - nu tælles antallet i milliarder. Forestil dig hvis aviserne på samme måde istedet for at få 10-10 pressemeddelelser ind om dagen pludselig fik 100.000 - så ville din nok heller ikke ikke ligge øverst i bunken hver dag. Konkurrencen er simpelthen blevet hårdere og det er ikke Googles skyld - sådan er vderden bare.
 
Som en konsekvens af den øgede konkurrence er markedet naturligt nok også blevet mere professionaliseret. Det gælder i øvrigt mange afspekter af Internet. Det som man i gamle dage kunne klare med en halv studentereksamen og lidt godt humør kræver nu 10 højtuddannede eksperter. Sådan er det når noget bliver så populært som Internettet er blevet.
Tilmeldt 8. Feb 06
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten Z

Vi er en mindre edb virksomhed som tilbyder netop søgemaskineoptimering, og du skal være meget velkommen til at kontakte os. Se mere på www.trafficmanagement.dk
 
MVh
 
Thomas
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel - > Jeg erkender blankt at min tilgang til den del af processen har været "Happy go lucky". Men trods det har jeg også indtil for nylig haft den opfattelse, at hvis bare indholdet var i orden, så skulle Google nok honorere det. Det er et udsagn som jeg også har set i dette og flere andre fora om Google-optimering.

En mere nuanceret anskuelse er, at indholdet spiller en rolle op til et vist punkt, og derfra er det de strategiske tiltag der bringer dig på søgeside 1.

Det er heller ikke fordi at jeg føler mig uretfærdigt behandlet. Nettet har alt i alt været gavmildt ved mig . Jeg har bare gjort en erkendelse.

Check your health and fitness online: www.health-calc.com

Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hooov! Det er da MortenZ?!
 
Jeg bemærkede godt nok en google-søgedims i toppen af sitet for lidt tid siden, og tænkte på du sikkert var begyndt at søgeoptimere...
 
Det var så ikke helt forkert. :)
 
- Klaus
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)