Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Studere / flytte til USA. (med lån i DK)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jun 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino.

Jeg har altid været meget fascineret af USA, det startede 12 år siden da jeg var på ferie derovre første gang.
Siden hen har jeg været i USA mere end 10 gange, forskellige steder i landet og jeg har stadig ikke fået nok.

Jeg har altid drømt om at studere i USA, og nu ser der ud som om at muligheden kunne byde som om et år eller to.
Jeg regner med at tage min bachelor degree i musik, i Los Angeles og det er jo ikke billigt.

Uddannelsen er med på SU's fast track liste, dvs. det er muligt at få sin SU med til USA.
Udeboende SU er desværre ikke nok til at dække alle udgifter, så jeg regner med at tage et SU lån på det højeste 5600.- i mdr igennem 3 år.

Det er rundt regnet 200.000.- Derudover kan man tage et "lån" til udenlands uddannelser på 100.000.- 
Totalt er det ca 300.000DKK som jeg skylder staten efter min uddanelse er færdig.
Det er IKKE sikkert at det bliver nødvendigt at låne 300.000 - det kommer nemlig an på hvor mange penge jeg kan modtage i legater osv.

Mit store spørgsmål er så, hvis jeg efter endt uddanelse i USA skulle have lyst til at blive boende derover, søge efter arbejde og få arbejdsvisum og senere green card.
Kan man godt det hvis man har en lån i sit hjem land? Må jeg godt skylde penge i Danmark og så flytte til USA? Og så fortsat betale lånet af over de næste  mange år?

Det skal siges at jeg ikke tager derover alene men med min kæreste og hun skal igennem samme forløb, blot en anden uddannelse.

Håber nogen herinde kan hjælpe mig.

Mh Niclas. 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:45

Nickedrun:
Må jeg godt skylde penge i Danmark og så flytte til USA? Og så fortsat betale lånet af over de næste  mange år?

Ja, det må du godt. 

Jeg havde selv et lån jeg betalte af på da jeg flyttede herover, og jeg betalte bare af på det som jeg plejede. Lånet blev afdraget fra min danske konto, og jeg overførte bare lidt penge fra min amerikanske konto til min danske indimellem.

Mvh Carsten 

Tilmeldt 19. Jun 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 04:24

Okay - det var lækkert!
Tusind tak for hjælpen Carsten.

Mh Niclas :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)