Har købt vare for små 21000 Euro. Som har vist sig og være svindel. Politiet er på sagen, men hvordan får jeg det med i mit regnskab som tab/svindel. Er lige blevet moms registreret, så jeg ved ikke hvordan man gør med hensyn til tab/svindel. Håber på nogle ved noget. |
du har varekøbet og da der ikke er kommet korrekte varer så konstateres tabet jo i og for sig af sig selv da værdien ikke findes ved lageroptælling. Du kunne formentlig også bogføre på særlig konto for TAB aldrig leveret lige under varekøbs konto nummer for at ha let ved at spotte det - momsen hvis det er fra europa er jo importmoms som ikke koster, men som du jo må bogføre idet jeg går ud fra du har betalt men bare modtaget noget andet end ventet
Det er afgørende at du har et bilag der viser, at det faktisk blev sådan et tab og ikke afskriver det før du ved det blev tabt endeligt og der kan du bruge politirapport og andet som bevis (ex at det du modtog er kasseret eller hvis du intet modtog - at det var tilfældet)
Med det beløb ville jeg har en revisor til lige at sige hvornår jeg kunne tage tabet og hvordan