Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vin som tak for arbejdsopgave og fradrag :0)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Påtænker at lade nogle personer teste min database for jobsøgende, med henblik på fejl og brugervenlighed osv. Testpersonerne er selv potentielle kunder til databasen.

For venligheden vil jeg gerne give hver person 2 fl. vin (max 100 kr. total) - og sætter selvfølgelig gerne firmalogo på, hvis det ændrer noget (mon dog).

Nå, men skal min enkeltmandsvirksomhed mon fradrage vinen som repræsentation, reklame eller andet spændende?

Venlig hilsen

Niels

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:23

Det er jo i princip lidt en slags løn. Det er ikke reklame i alle fald eller markedsføring. Nogen ville sige det var honorar for hjælpen men med 100 kr ialt sker der nu næppe spor ved vinen. Du har så fradrag for 0% af momsen og 25% af selve udgiften = du skal tage 75% af beløbet du udbetaler ind igen i skatteregulering som indtægt i skattesammenhæng

Kun tobak ville gi rent 0 i fradrag her - men vin intet momsfradrag og kvart fradrag af udgift

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:50

Kære John

Mange tak for hurtigt og skarpt svar - var lidt i tvivl om, hvor vidt erkendtligheden (vinen) var løn eller gave (værdien står jo ikke mål med arbejdet).
Og tak for alle dine andre indlæg, så vi andre nyder godt af :0)

Vh
Niels

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)