Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænenavn optaget. Hva' så?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte et nyt tøjmærke til hvilket jeg skal have oprettet en hjemmeside. Det ønskede domænenavn er dog optaget, men kun med .com som endelse. .dk er ledigt.

Mit spørgsmål er så om jeg skal nøjes med en .dk-side eller om det er bedre med en .com. Altså hvad er fordelene og ulemperne ved en .dk og .com side?

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 20:45

Det kommer vel helt an på navnet? Min butik hedder Grillsmagen og det er jo ikke et internationalt navn, så jeg følte ikke et behov for et .com. Og skal du sælge til udlandet? Så kan det jo måske være en god idé.

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 21:23
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:14

Hej

Alt efter hvilket produkt / ydelse du sælger kan du også gå efter .net eller .org domæner.

Der er mange hosting og webfirmaer som internationalt bruger .net

Men ellers ville jeg starte med .dk domænet hvis du start op i Danmark. Der kan ske meget når du er kommet i gang, der evt. gør at du vil kunne bruge domæner med andre navne end lige dit danske navn.

Mange hilsner

David

Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:53

Tak for svarene. Jeg skulle selvfølgelig lige have nævnt at der er et fremtidigt ønske om at sælge internationalt, dog er det et mere langsigtet mål. Til at starte det med er det kun i DK. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)