Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Engelsk Ltd.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg starter et engelsk Ltd., uden filial i Danmark, mens jeg er bosiddende i DK, er det så korrekt at mit engelske Ltd. vil være underlagt engelsk lovgivning? Virksomheden skal ikke drive virksomhed i DK da vi har et statsmonopol i DK på det område jeg gerne vil drive virksomhed indenfor. Jeg er klar over at jeg skal betale skat DK når jeg er bosiddende i Danmark hvilke også er helt fint med mig det er ikke for at slippe for skat at jeg vil oprette et engelsk Ltd., men på grund af statsmonopolet, som i øvrigt er imod EUs lovgivning indenfor fri handel i EU, men processen for at få ophævet statsmonopolet går bare alt for langsomt, som det ser ud nu vil der først ske noget engang i 2009 og det kan jeg ikke rigtig vente på.

Til sidst vil jeg høre om der er nogen der kender til andre selskabs former som eventuelt ville være mere fordelagtige for mig?

Med venlig hilsen

forhåbentligt kommende iværksætter

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 12:29

Det er korrekt at det engelske Ltd. vil være underlagt engelsk lovgivning og beskatning, såfremt driftsstedet/filialen er beliggende i UK.

Jeg vil anbefale dig, at du stifter et dansk holdingselskab, som stifter det engelske Ltd. Derved får du et fornuftigt skattemæssigt råderum mht. flytning af overskud fra det engelske Ltd.

Mvh. Karsten

Tilmeldt 15. Nov 07
Skrevet kl. 12:51

Der er ikke tale om en filial da jeg ikke kommer til at have en dansk virksomhed og driftsstedet er vel der hvor virksomheden er registreret selvom jeg fysisk vil drive virksomheden fra Danmark. hvad mener du når du siger fornuftigt skattemæssigt råderum? det er ikke for at undgå beskatning i DK at jeg vil oprette en engelsk Ltd., men jeg har selvfølgelig ikke lyst til at blive dobbeltbeskattet eller noget i den retning, men det tror jeg nu heller ikke at jeg vil blive, men du må meget gerne uddybe hvad du mener for jeg er ikke spor erfaren indenfor oprettelse eller drift af virksomhed. Derfor regner jeg også med at jeg ville skulle betale et firma til at administrere mit Ltd. hvis det er et engelsk Ltd. der bliver løsningen på mit problem.

Mvh Asger

PS tak for det hurtige svar. 

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 13:00

Kan jo så lige lynhurtigt svare igen ;-)

Eftersom virksomhedens driftssted (fysiske lokation) er placeret i DK, vil det alt andet lige blive betragtet som, at dit selskab har en filial i DK, hvorved beskatningen af denne filial vil ske i DK jf. territorialprincippet for beskatning af selskaber (SEL § 8 - så vidt jeg husker :)).
(der er nogle afgrænsninger for hvornår der er tale om et driftssted, så jeg er nødt til at vide mere for at kunne gøre gældende, hvad der er aktuelt for den virksomhed du påtænker.)

Det skattemæssige råderum ligger i, at det danske holdingselskab ikke skal beskattes af det udloddede overskud fra Ltd (p.t. ejerandel > 15%). Du har således mulighed for at akkumulere i DK - og så er der først beskatning når pengene skal hæves fra holding. Udbyttereglerne fra England til privatperson i DK kan jeg ikke huske på stående fod.

Håber det var en hjælp indtil videre.

Mvh. Karsten

Tilmeldt 15. Nov 07
Skrevet kl. 13:39

Så i stedet for at blive beskattet af overskudet i mit Ltd. med det samme kan jeg selv styre hvornår og af hvor meget af gange jeg vil beskattes? det gør det vel også nemmere kunne jeg forestille mig, at trække pengene til udlandet, hvis man nu engang vil gå på pension i spanien eller lignende? men er det ikke dyrt at starte et dansk holdingselskab?

Virksomheden vil kun bestå af produktion af internet sider som jeg fysisk vil lave i DK, men de vil sagtens kunne blive hostet fra UK, hvilke dit formenligt også vil blive, på ikke .dk domæner (.co.uk eller .com) og sproget på siderne vil også være engelsk osv. Men hvis det alligevel betragtes som om min virksomhed har en filial i Danmark så er den vel underlagt dansk lovgivning? 

Mvh

Asger

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)