Hvis jeg starter et engelsk Ltd., uden filial i Danmark, mens jeg er bosiddende i DK, er det så korrekt at mit engelske Ltd. vil være underlagt engelsk lovgivning? Virksomheden skal ikke drive virksomhed i DK da vi har et statsmonopol i DK på det område jeg gerne vil drive virksomhed indenfor. Jeg er klar over at jeg skal betale skat DK når jeg er bosiddende i Danmark hvilke også er helt fint med mig det er ikke for at slippe for skat at jeg vil oprette et engelsk Ltd., men på grund af statsmonopolet, som i øvrigt er imod EUs lovgivning indenfor fri handel i EU, men processen for at få ophævet statsmonopolet går bare alt for langsomt, som det ser ud nu vil der først ske noget engang i 2009 og det kan jeg ikke rigtig vente på. Til sidst vil jeg høre om der er nogen der kender til andre selskabs former som eventuelt ville være mere fordelagtige for mig?
Med venlig hilsen forhåbentligt kommende iværksætter |
Det er korrekt at det engelske Ltd. vil være underlagt engelsk lovgivning og beskatning, såfremt driftsstedet/filialen er beliggende i UK.
Jeg vil anbefale dig, at du stifter et dansk holdingselskab, som stifter det engelske Ltd. Derved får du et fornuftigt skattemæssigt råderum mht. flytning af overskud fra det engelske Ltd.
Mvh. Karsten