Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

aps 50000,- indskud. kan de trækkes ud igen ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

hej.

går lidt med tanken om at opstarte et murerfirma med min kammerat.

vi snakkede med en revisor i tlf. som ville råde os til at starte aps  i stedet for ivs . og sagde vi sq have 50000 til opstart af firma , men når vi havde skudt pengene i firmaet kunne vi sagtens bruge resterne af de 50000,- til evt. medlemskab hos dansk byggeri / forsikringer og materialer ? ville egentlig bare vide om det er en realitet eller om det bare var snak ? :)

på forhånd tak ! Yes

Mureren

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 131
Fra  NTK Trading Skrevet kl. 10:57

Hej Mureren.

Som jeg har forstået reglerne, vedr. indskud i ApS, så skal du netop indskyde penge for at have noget at arbejde med.

Det vil sige du indskyder kr. 50.000.- og så er der det beløb i virksomheden til at betale f.eks. forsikringer, medlemskab af Dansk byggeri og indkøb af materialer

Indehaver af Varde Tv & IT Service

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:06

Anpartskapitalen er at se som arbejdskapital, og kan anvendes til bl.a. finansiering af materialekøb osv ifm jeres opstart.

På sigt skal I jo helst have et overskud der kan finansiere fremtidige køb.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46642
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10

lidt mere enkelt vil jeg pege på, at de 50 t jo er dine kreditorers sikkerhed og at tanken er, at de så vidt muligt skal bevares. Falder de til under det halve, over en 6 mdr periode, så skal du afholde generalforsamling og beslutte hvordan de genskabes - og har du revisor på skal det fremgå af regnskabet hvad I har besluttet

Det betyder, at hvis du f.eks køber varer for dem - så er værdien der stadigt - varene har jo værdi. Hvis du bruger dem på udgifter - medlemskaber og løn osv, så forsvinder værdien. Det er derfor klogest at bruge dem på noget der indgår som aktiv, og sikre, at du undgår i alle fald at komme ned under halv kapital på noget længere tidspunkt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)