Da mit firma i længere tid har stået for omtale af film og andre medier, har vi i nyere tid haft interesse i at ville starte et søster selskab som skal stå for distribution af trailers i større opløsninger ( 768x480, 1280x720 samt 1920x1080 ), men samtlige distributører henviser til firmaet Play Network som kører filmtrailer.dk. Vi påtænker en service som tilbyder trailers i højere opløsninger end før set i Danmark og kan derfor ikke se os tilfredse med trailers i meget lav kvalitet. Kan det passe at dette ene firma kan have monopol på trailervisning i Danmark? - deres afspiller vises på alle de større medier og er derfor meget brugt. Så vidt jeg kan læse: "Store virksomheder må f.eks. ikke pålægge deres leverandører betingelser, der indskrænker deres frihed til at handle med andre virksomheder. Kommissionen kan (hvad den også gør) pålægge virksomhederne bøder for en sådan adfærd. " "Undersøgelser af konkurrencebegrænsende adfærd er ikke begrænset til varer, men omfatter også liberale erhverv og tjenesteydelser" Er dette noget vi kan gøre noget ved? - samtlige distributører henviser mig altid til det samme firma som KUN vil tilbyde trailers via deres egen afspiller i den kvalitet de fastsætter (som forresten også skal hentes fra deres server) |
Monopol? - På hvilke punkter er dette tilladt?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)