Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke muligheder har jeg, med surftown?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære kloge aminoer

Min hjemmeside er opbygget på en surftown-skabelon, hvilket jeg syntes var en nem og billig løsning, da jeg skulle starte min virksomhed.

Men, jeg kunne godt tænke mig at udnytte pladsen på min hjemmeside bedre. F.eks. synes jeg at Logo og banner fylder alt for meget, uden at give noget særlig information. Jeg kunne også godt tænke mig, at bruge noget af al den plads der er i hver side af skærmen, lige nu føles det bare som spildplads.

Men kan det overhovedet lade sig gøre, i en skabelon fra Surftown? Jeg er virkelig en analfabet når det kommer til hjemmesider, så I må gerne skære det ud i pap for mig.

Siden kan ses her www.skou-coaching.dk

På forhånd tak for hjælpen

/skou

Tilmeldt 6. Nov 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 22:26

Hej Skou!

Så vidt jeg ved, man ikke kan justere pladsen på hver side af skærmen. MHT logo og banner pladser, er ikke sikker på om den kan justeres.

De muligheder du har er bl.a.om du vil tilføje effekter, skifte farver. Jeg  laver noget selv under osCommerce(webshop). Her kan man lave om på alt hvis man har forstand/tålmodighed/tid på det.

Prøv at spørge ssurftown support.

Med venlig Hilsen,

F.Lee 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 00:07

Der er jo som regl ikke noget der ikke kan laves om det er bare et spørgsmål om at være opsat nok på det det ;o). Jeg har brugt surftown i mange år men har aldrig brugt deres sitebuilder. Så lidt mere info vil være godt. Fungere det som CMS hvor du har en grafisk brugerflade som du kan logge ind i og ændre tekster osv?

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Skrevet kl. 15:59

FL:

Hej Skou!

Så vidt jeg ved, man ikke kan justere pladsen på hver side af skærmen. MHT logo og banner pladser, er ikke sikker på om den kan justeres.

De muligheder du har er bl.a.om du vil tilføje effekter, skifte farver. Jeg  laver noget selv under osCommerce(webshop). Her kan man lave om på alt hvis man har forstand/tålmodighed/tid på det.

Prøv at spørge ssurftown support.

Med venlig Hilsen,

F.Lee 

Fej F.Lee

Tak for dit svar, du har jo helt ret, jeg betaler jo for suporten, så det var måske et godt sted, at begynde...Confused

/skou

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Skrevet kl. 16:05

Hej Kennith

Tak for din hjælp, mennnn....

Her taler du jo allerede et sprog jeg ikke helt forstår - CMS, hvad betyder det?

Umiddelbart tror jeg, at det er en grafisk brugerflade som du kan logge ind i og ændre tekster osv. Men igen, når jeg ikke helt ved, hvad du taler om, er jeg ikke sikker på svaret. Men man kan se en demo her http://sbd1.surf-town.net/wizard/index.php?sb_site_lang=da_DK

Det kan godt være at ´det her er logik for begyndere, men jeg fatter altså ikke ret meget, sorry.

/skou

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 20:51

Hej Skou,

Jeg har fået kigget lidt på det og det er CMS, ikke fordi du kan bruge det til meget i forhold til dit problem. Men CMS står for Contents Management System, altså et indholdsstyrings system, og det er netop smart fordi man så ikke behøver vide noget om koder men bare skal skrive teksten og indsætte billeder i en grafisk brugerflade ligesom man f.eks. gør i et worddokument.

Nu kan vi jo ikke allesammen være dygtige til det hele så der er jo ikke spor i vejen med ikke at vide noget om det tekniske. Men når du er på det niveau du nu engang er så er der nok ikke så er der ikke andet at gøre end ringe til surftown eller skrive og høre om der er en nem mulighed for kontrolpanelt.

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Skrevet kl. 22:07

Hej Kennith

Tusind tak fordi du tog dig tid til at kigge på det.

Jeg må have fat i Surftown. På sigt må jeg så overveje om jeg skal have en anden løsning, men indtil videre må jeg klare mig med det jeg har.

God aften til alle.

/skou

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 08
Indlæg ialt: 34
Fra  ComputerArts.dk & MacGeni.dk Skrevet kl. 04:18

lægger lige mærke til Surftowns sitebuilder IKKE virker på en Apple Mac!? Ret skidt at surftown ikke understøtter den mest brugte og populære computer hos webdesignere! :-(

Det svarer til at jeg laver en hjemmeside som kun kan ses og besøges af windowsbrugere!!! Det kan man sgu ikke, hvis man er professionel...

ville lige gøre jer opmærksomme på det hvis i ikke vidste det...

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 07:35

Hej Mark

Hvorfor fungerer det ikke på MAC ?

Kender ikke programmet, men såvidt jeg kan se af deres demo kører det i php ?

mvh

Mogens

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 15:43

Mark:

lægger lige mærke til Surftowns sitebuilder IKKE virker på en Apple Mac!? Ret skidt at surftown ikke understøtter den mest brugte og populære computer hos webdesignere! :-(

Det svarer til at jeg laver en hjemmeside som kun kan ses og besøges af windowsbrugere!!! Det kan man sgu ikke, hvis man er professionel...

Hej Mark problemet er nok ikke så stort hvis man er professionel så er det jo næppe sitebuilder man vælger at bruge til sit CMS system. Men der kan selvfølgelig være almindelige brugere det kan være et problem for.

Jeg har brugt Surftown siden de statede og er godt tilfreds med deres løsninger.

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)