Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indtægt på hjemmeside!?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg er i gang med mit første større projekt på internettet. Dermed sagt, at jeg er forholdsvis grøn ud i dette. Det er en hjemmeside (som endnu ikke er færdig), der primært henvender til børnefamilier. Da jeg gerne vil genere en indtægt med tiden, er mit spørgsmål følgende:

Skal jeg sætte adsense på hjemmesiden?

Skal det være reklamebannere?

Skal jeg vente og med tiden - når siden har fået en større del af faste brugere - satse på annonce salg?

Skal jeg indføre brugerbetaling på nogle specielle funktioner på siden?

Eller skal det være en kombi af nogle af disse eller er disse muligheder noget der får folk til at springe langt væk?

Jeg kan ikke helt gennemskue, hvornår de forskellige muligheder er hensigtmæssige!

Håber på et par gyldne og vise korn!

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smølf,

jeg vil sige at jo længere tid du kan undvære reklamer jo bedre - eller i hvert fald holde dem på et minumum og så lidt dominerende som muligt. Folk er gladere for sider hvor de ikke får reklamer smidt i hovedet. Brugerne forstår naturligvis at man har brug for reklamer for at levere en gratis side (med mindre indholdet i sig selv er en reklame) men de vil nødig se på dem. Det er nemmere at få faste brugere af siden hvis der ikke er reklamer, men indholdet kan selvfølgelig være så godt at folk vil strømme til uanset.

Brugerbetaling på udvalgte funktioner kan være ganske effektivt, men du skal være rimelig sikker på at det er noget folk har god nytte af, for pengene sidder ikke just løst. Mange tænker jo hvorfor betale for noget jeg kan få gratis andet sted på nettet. (Om de så kan det er jo forskelligt fra side til side).

Vores kommende hjemmeside bliver rent reklamefinancieret, men vi har også salgsapparatet til at håndtere det, for det er jo en anden del af det - har du tid/lyst/evner til at sælge reklamer - for tro mig - de sælger ikke sig selv.

Under alle omstændigheder held og lykke :)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)