Hej hvis jeg vil saelge f.eks teleydelser til privat person uden for DK/DK skal jeg saa paalaegge dansk moms?
|
Hej!
Ja...det skal du.
/Peter
Hej hvis jeg vil saelge f.eks teleydelser til privat person uden for DK/DK skal jeg saa paalaegge dansk moms?
|
2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog
Hej Peter Jeg tjekkede lige paa skype hjemmeside, hvor der staar foelgende tekst. "De nævnte takster er pr. minut, og opkaldene rundes op til næste minut. Hvis din faktureringsadresse er i EU, opkræves du 15 % moms, når du overfører penge til din Skype-konto. Opkaldene vises imidlertid på din opkaldsliste, og din konto krediteres uden moms." Som jeg foestaar denne tekst er det kun bruger i EU der skal betale momsen, or deres product er saa absolut B2C Skype er jo registret i Luxumburg saa gaelder de samme regler ikke inden for EU? Morten |
2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog
Hej! Jeg tror ikke lige, at jeg forstår dit spørgsmål så?
/Peter |
Mit sporgsmaal var: hvis jeg fra en dansk hjemme side saelger B2C (ikke fysike varer) skal jeg saa fakturere min kunder unden for EU men eller uden moms Som eksempel naevnte jeg skype som er et efterhaenden temmeligt stort firma, de er siddende i EU(Luxemborg) og ifoelge deres hjemmeside er der ingen moms paa produktet hvis kunden er uden for EU saa hvis jeg saelger et produkt, f.eks lignende skypes produkt, vil jeg saa heller ikke skulle beregne moms til kunder der sidder uden for EU eller dette en speciel regel som kun gaelder fra Luxemburg? jeg haaber mit spoergsmaal er mere klart nu. Morten
|
Hej! Nej.....ligesåvel som Luxemborg skal du så heller ikke beregnes nogen moms.
/Peter
|
Fra Letmoms.dk Moms i og udenfor EU |
How How! Cydone......Det er ikke varer vi taler om, her, men ydelser.....!
/Peter |