Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du kollega eller konkurent?¿

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Serie:

Jeg holder blot på at din tankegang afslører, at du ikke har dansk mentalitet 100 % og sådan er det bare,,,

Jeg er også dansker, og har intet i min familie der ikke er dansk.

Men - jeg har ikke den danske mentalitet 100% heller.. Er jeg så ikke dansker?

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din erfaring Kenneth.

Kan virkelig godt genkende det som du skriver, at andre i ens branche kan give en motivation og for mig en smule modgang og en god udfordring oveni, så er jeg godt igang.

Da jeg tidligere vr ejer af en cafe, var jeg en god kollega til andre butikker i den by jeg drev forretning, havde jeg plads i bilen tog jeg altid varer med til de andre forretninger uden betaling, for jeg så mig selv som en kollega, og jeg stoppede ikke selvom det blev en forventning for andre at må gjorde dem en tjeneste, ung og naiv kan man mene, men jeg har stadigvæk lidt samme tankegang.

Jeg kan sagtens se ulempen ved at tænke kollegialt, og tage ved lære af min tidligere erfaringer, men det er altid godt med andres oplevelser og erfaringer, for de er med til at styrke mine valg fremadrettet. 

Jeg vil selvfølgelig skelne imellem alle indlæg og debatter jeg læser, men det er fantastisk godt at man kan slå simple spørgsmål op for nogle men livsnødvendige for andre op her i Amino.

I lang tid er har jeg når jeg skulle slå noget op i Google's søgefelt afsluttet med mellemrum amino for det er herinde at kan lære om så mange ting inden for iværksætteri og bare det at drive forretning.

afslutningsvis, så ved jeg at det sidste ikke har noget med emnet, men tak for dit svar.

Med venlig hilsen

Ahmed

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

SÅ er "Serie" efter flere advarsler hældt ud.
Fortsæt den gode debat :-)

Dbh Martin

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været serie-iværksætter i snart en menneskealder og hvis jeg kun måtte give ét råd til andre iværksættere, skulle det være: "Se din forretning fra kundernes side."

Kunder er et utroligt vigtigt aktiv, og det er vigtigt at de plejes. De fleste tænker næppe over det, men grunden til at ejeren af et butikscenter f.eks udlejer til flere tøjbutikker i et butikscenter er ikke fordi de skal konkurrere hinanden til døde (det giver jo bare besvær med ind/udflytninger) - men fordi flere tøjbutikker giver en synergieffekt der rækker hele vejen rundt. Lækkert tøj, afføder behovet for nye sko. Nyt tøj og sko, kræver passsende make-up eller parfume. Er man lækker, er man overskudsagtig, og skal have noget design fra livsstilbutikken og en blomst fra blomsterforretningen osv.

Derfor betaler  alle i centeret til markedsføringen, butiksvagterne der åbner og lukker, varemodtagelsen osv. osv. - og på den måde hjælper man hinanden i centeret. Man gør sig attraktiv for sit kundegrundlag - hiver aktiverne til - og så er det op til den enkelte forretning at gøre sig attraktiv og hive handlerne hjem.

Jeg har været med til at udrulle den samme tankegang i flere bygader, og stort set altid med succes. Jeg har været med til at gå sammen om en isbutik som i sig selv ikke ville kunne løbe rundt, men hvor vi skiftedes til at udlåne personale - og på den måde trak vi besøgende til gaden om sommeren. Selvom der var grill/pizzeria og en kiosk der hver havde en lille fryser med is, og tøjbutikken ingen is solgte og ikke mistede omsætning, - så betød det gennemførte iskoncept en stigning i omsætningen hos alle. Nogen har båret en større byrde end andre, - men alle har vundet på det.

Man skal ikke være tossegod og hjælpe andre til succes på sin egen bekostning - tag forretningsbrillerne på - men hold altid øjnene åbne for at succes avler succes. Det kan godt være at andres succes bliver til din succes. Det afhænger meget af din egen indstilling.

Tilmeldt 26. Jan 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Dette indlæg er blevet slettet.
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)