Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er mit produkt for dyrt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey amino,

Håber i kan hjælpe mig her?

Har lige åbnet min webshop www.startbilen.dk salg af jumpstarter 

Min salgs pris er 1259.- inkl gratis porto, de kan dog spar 15% hvis de deler opslaget på deres egen facebook eller any social medie site, så slipper de kun at betale 1095.- inkl gratis fragt.

Men er blevet lidt usikker om min pris er sat for højt op eller ej? FDM sælger disse for små 1100kr og FDM har en model med 8000mAh hvor de sælger den for 700kr tror jeg det var?.

Min er på 16.300Mah hvor herimod FDM har deres på 12.000mAh, i samme model!

SKal jeg sænke prisen ned til 500 - 995.-?

Vil gerne høre jeres mening om i mener mit produkt er for dyrt?

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 08:04

AP:
SKal jeg sænke prisen ned til 500 - 995.-?

Det prøver du da bare i 1 til 2 uger. Og se om det har en effekt. Og har det ikke det. Så er det måske et andet sted problemet er? Kommer jo an på hvor mange besøgende osv. du har.

Mvh. Kim

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 08:15

Hvad skal jeg prøve, sænke min pris? eller beholde den prisleje som jeg har nu i 14 dage?

Har haft små 500 besøgene på 4 dage, uden salg.

Tror det skyldes at jeg prissat mit produkt forhøjt? Selvom FDM, har den samme model som min bare i 12.000mAh til 1100kr

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 08:50

Jeg vil som det første overveje at få flere produkter i din shop. Det kun at have ét produkt begrænser dine salgsmuligheder meget. Det kræver at dine kunder mangler lige akkurat det ene produkt du har i din shop og muligheden for mersalg har du selv udelukket.

Hvorfor ikke udvide med startkabler, sneskrabere, silikoneprodukter, håndvarmere, tæpper, førstehjælpsprodukter, sikkerhedsudstyr, tøj osv. - alt hvad man lige står og mangler hvis bilen strander en kold morgen et fremmed sted? Hvis folk så kommer ind pga. de mangler startkabler, så kan det være de også kan se idéen med jumpstarteren. 

Der ud over synes jeg dit produkt virker dyrt. Jeg ved ikke hvad det er værd, for jeg ved intet om jumpstartere. Det gør de fleste af dine potentielle kunder sikkert heller ikke. 

Hvis jeg søger på jumpstarter på Google, så er første link til THansen som sælger én for 419 kroner inkl. fragt. Jeg kender som almindelig bilist ikke forskellen på det produkt og dit produkt - det eneste der springer i mine øjne er en enorm prisforskel. Så længe du ikke skærer ud i pap for mig, hvorfor det er en meget bedre idé at købe din til 1200 kroner, så er det oplagt at "spare" 800 kroner og handle et andet sted. Så er det muligt at produktet ikke lever op til mine forventninger, men det er i sidste ende stadig T-Hansen som har fået mine penge. 

Jeg håber du kan bruge min feedback. 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 09:07

Brian B:
Hvis jeg søger på jumpstarter på Google, så er første link til THansen som sælger én for 419 kroner inkl. fragt. Jeg kender som almindelig bilist ikke forskellen på det produkt og dit produkt - det eneste der springer i mine øjne er en enorm prisforskel. Så længe du ikke skærer ud i pap for mig, hvorfor det er en meget bedre idé at købe din til 1200 kroner, så er det oplagt at "spare" 800 kroner og handle et andet sted. Så er det muligt at produktet ikke lever op til mine forventninger, men det er i sidste ende stadig T-Hansen som har fået mine penge. 

Nu vil jeg sige det virker til der er stor forskel på de 2 produkter.

Den fra thansen er mega stor. Og vejer så meget, at får du denne i nakken ved sammenstød er du død på stedet (har selv haft en. Uden jeg var imponeret). Og ikke nok med det så fylder den hele bagagerummet. Og vil bilen ikke starte ude i byen har du jo ikke denne med. Og har du det så holder den ikke længe strøm deromme i bagagerummet i frostvejr.
Så bare på grund af størrelsen, ville jeg vælge den anden model frem for den ved thansen (så der kunne man måske lave en sammenligningsmodel på ens side, i forhold til denne "standart" model der bliver solgt overalt og også ved thansen).

Når det så er sagt. Så er det helt sandt der mangler produkter. Kun 1 produkt på en side, kan være årsag til nogle ikke handler ved dig. Fordi de måske mener det ikke er "prof nok". Og som nævn går du glip af mer´salg osv.

Kan også se du bruger adwords. Og hvis det er igennem denne du får alle dine 500 besøgende. Kan dette også være årsagen. Da jeg må indrømme jeg heller aldrig har haft held ved salg igennem adwords. Og det er helt sikkert fordi vi måske ikke får kørt reklamen godt nok? Det har i hvert fald ikke virket for mig.

Man skal også tænke på, at sådan en starter er meget periode bestemt. Altså kun her til vinteren (nok ikke mange der søger efter dette om sommeren, så endnu en god grund til at få flere produkter).

Og søger man lidt på Google søgeværktøj. Så kan man se det er meget få søgninger pr. måned der kommer på sådan en bilstarter. Og tog nogle ord og fraser som:
Jumpstarter, billig Jumpstarter, køb Jumpstarter,starter til bilen,bil starter,Jumpstarter til bilen,Jumpstarter bil

Og på de valgte søgeord og fraser. Der bliver du kun fundet på Google indenfor de første 10 sider på 3 af dem. Og den der er øverst er køb Jumpstarter, som bliver vist på side 2. Så det kan også være, der skal arbejdes lidt med noget søgemaskineoptimering.

Mvh. Kim

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 09:10

AP:
Hvad skal jeg prøve, sænke min pris? eller beholde den prisleje som jeg har nu i 14 dage?

Ja det var prisen du skulle sænke.

AP:
Har haft små 500 besøgene på 4 dage, uden salg.

Ja spørgsmålet er bare hvor disse besøgende kommer fra.

Venner og bekendte, facebook, adwords osv. Der kan være mange årsager til man ikke får salg.

Mvh. Kim

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 09:26

Jeg tror du misforstår mit indlæg Kim. Enten det eller også er vi bare af forskellige meninger, og det skal der naturligvis være plads til.

Jeg siger ikke at der ikke er forskel på de to produkter. Jeg siger at han gøre det meget tydeligere hvad denne forskel ér, for det er tvivlsomt at den generelle køber ved det. Han skal sælge, ikke forklare. 

Det er godt at du har en lang og fyldig varebeskrivelse, men der skal være noget der sælger HURTIGT - for folk har oftest travlt. Hvis folk specifikt mangler en kompakt jumpstarter med USB-udtag, så er det perfekt. Men hvis de bare mangler en jumpstarter, så er det ikke til din fordel at din konkurrent har én til 419 kroner. 

Derfor er mit råd at du skal fortælle hvad fordelene ved dit produkt betyder for kunderne. Jeg håber det er forståeligt. :-)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 09:59

Hey, 

Du gør flere ting galt.. 

1) Som tidligere nævnt i tråden - jeg ville aldrig turde købe fra en shop der kun havde et produkt. Du er nødt til at bygge mere seriøsitet op. (SORRY). 

2) Jeg har aldrig set en jumpstarter der er så kompakt - men syntes ikke du formår at fortælle hvor "fed den er" ? 

3) Prisen er ikke afgørende, der er alt det uden om der er. Dog lyder 1200 kr meget for noget, man kun måske får brug for. 

4) Dine detaljeret beskrivelse er fin - dog syntes jeg du bør overveje en grafik, der fortæller at den kan oplade ipad, iphone etc? 

Bare lige mit hurtige input ! 
Good luck! 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)