Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inkasso på betalt faktura - Hjælp

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2111
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg handler meget med EU-lande.

I april 2014 betalte jeg en faktura til een af mine leverandører. På een af varerne på fakturaen, sad en label med producentens navn/adresse osv.
Jeg så på hjemmesiden, at de producerer andre produkter, jeg køber ved andre leverandører. Så jeg tog kontakt og har fået gode priser på varer osv.

Den leverandør, jeg betalte i april 2014 har åbenbart fået besked om noget eller?. I september 2014 modtog jeg inkassovarsel fra Amtsgericht på samme faktura, samme beløb + diverse omkostninger.

Samme dag returnerede jeg indsigelse med kopi af bankkvittering.

Idag har jeg modtaget endnu en skrivelse, denne gang med overskrift udlægsforretning.Jeg agter naturligvis at gøre indsigelse igen.

Normalt er Tyskland "Ordnung muss sein". Men ikke i denne sag. Hvordan kan jeg gøre dem klart, at jeg naturligvis ikke betaler 2 gange.

Johnny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:18

Har du rettet kontakt til inkassovirksomheden? Ingen seriøs forretning vil drive en inkassoforretning mod dig, hvis du kan bevise, at du har forholdene i orden :)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 10:28

Arne G.:

Har du rettet kontakt til inkassovirksomheden? Ingen seriøs forretning vil drive en inkassoforretning mod dig, hvis du kan bevise, at du har forholdene i orden :)

Præcis - tag kontakt til inkasso virksomheden. 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 13:46

Husk også at kontakte Amtsgericht og bestride kravet. Der er en række særlige betingelser for at rejse krav over landegrænser indenfor EU, og netop Danmark er ikke med i den ordning grundet retsforbeholdet. Det betyder, at der er en række betingelser for, hvordan en evt. stævning skal forkyndes overfor dig, før at en dansk fogedret vil acceptere at inddrive kravet på baggrund af en udenlandsk dom. 

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 16:50

Jeg har kontaktet Amtsgericht, der har fremsendt skrivelserne til mig.

Og det er ikke HVIS, for samme fakturanummer står på min bankkvittering, som skrivelserne. Og beløbet er trukket.

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 16:54

Hej Søren

Jeg kontaktede Amtsgericht i september 2014, da første skrivelse blev modtaget. Det gør jeg naturligvis igen, med kopi af kvittering, følgebrev fra september osv.

Fakturanummer, der står på min bankkvittering er samme som på skrivelserne fra Amtsgericht.

Tak for info.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)