Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponsor for familiemedlem - er det muligt?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg/min enkeltmandsvirksomhed overvejer et personligt sponsorat af min datter, som dyrker sport i en idrætsklub på et nogenlunde højt niveau. Det vil give nok synlighed til at opfylde det krav for at være fradragsberettiget, dvs. at jeg ikke kun sponsorerer hendes udstyr, men får en del synlighed i klubben og til stævner.

Men er det et problem, at det er familie?

Og noget helt andet: Er det stadig fradragsberettiget, hvis den synlige sponsor er en hjemmeside, jeg har registreret i virksomheden, men som ikke har virksomhedens navn? :)

Venlig hilsen

Timo Iwersen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46710
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:11

Du skal i alle fald være klar over, at skat forkaster udgiften hvis de kan mene det er for at hjælpe din familie - og eneste sikkerhed du kan få - er bindende svar fra skat

HVIS du kan sandsynliggøre at du kun gør det fordi du tjener på det - og du ville ha gjort det også for en hver andet - så er det markedsføring - HVIS det kan ses som ønske om at støtte dit familiemedlem så forkastes det i en hver kontrol.

Det er jo heller ikke meningen med systemet, at man stifter virksomhed for at give skattefrie penge til en datter der elsker heste - for nu at tegne det tydeligt Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:24

Tak for dit hurtige svar! Tænkte nok, det var sådan. Og for at svare på din sidste kommentar: Det er faktisk ikke kun for at understøtte hende, det er mindst lige så meget for at promovere min forretning. Tanken er win-win. Men jeg kan godt se, at det lugter af snyd og sikkert også bliver udnyttet af mange. Jeg spørger så her, fordi jeg netop ikke vil snyde... :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:27

dit "problem" er udelukkende at vise, at det er en WIN for dig - for så er det markedsføring - Kun du kan afgøre (sammen med skat :) )

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:36

Det lyder godt. For det kan jeg godt få igennem, tror jeg.

Hvad med den anden del af spørgsmålet. Min enkeltmandsvirksomhed har flere hjemmesider registreret under sig. En af dem, hvis navn ikke direkte henviser til virksomhedens hovednavn, skal være det synlige sponsornavn. Kan man det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:38

Ja det ser jeg ikke problemer i - hjemmesideadresse - navn . den bør jo altid ha dit CVR på - det som er problemet er  - skats ok til at du gør det for indtjening og intet andet

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:42

Præcis, der er mit CVR på. Tusind tak for hjælpen! :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)