Hej Amino'er, Nu har jeg efterhånden søgt det meste af nettet igennem, men jeg kan simpelthen ikke finde stedet, hvor jeg indsender min ansøgning om dispensation til oprettelse af virksomhed som umyndig.
Det foregår til statsforvaltningen. Jeg mener at ansøgningsprocessen og ansøgningsskemaer er individuelt fra statsforvaltning til statsforvaltning, så jeg foreslår at du kontakter din statsforvaltning og spørger dem.
IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing
Mig bekendt skal man søge i det lokale statsamt og dem er der nogen stykker af men en opringning til statsforvaltingen som Namec gav må kunne afklare det
jeg tror dog man tidligere i alle fald skulle sende til sit lokale statsamt - liste her http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=8615 de er i alle fald åbne for personlig betjening og personlig kontakt er ikke så dumt - men mon ikke København ellers videresender i så fald - i så fald mærk kuverten tydeligt uden på - så der ikke er forsinkelser af den grund - Dispensationsansøgninig umyndig stifte virksomhed postnummer xxxx
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Statsamterne er nedlagt for 7 år siden. Det hedder nu Statsforvaltningen med 9 afdelingskontorer, og således er sagerne centraliseret i kontorerne, således at sager vedrørende tilladelse til umyndige f.eks. behandles af afdelingskontoret i Ringkøbing. Jeg er ansat i Statsforvaltningen, derfor disse rigtige informationer.
fint tak - vidste godt selve amterne var nedlagt- men så skal man åbenbart glemme afdelinger og KUN sendes til København (ikke tid at spare ved at sende til Ringkøbing går jeg ud fra) Nogen tricks til at få den hurtigt igennem - så en kuvert ikke ender nogle dage i KBH - og så med fælles post osv- eller andre tricks?)
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg tror nu hovedkontoret er Åbenrå idag - iflg dem selv - personlig henvendelse mulig i alle forvaltninger - og iflg statsforvaltningen - al post til Åbenrå - men send du evt bare til KBH det må også fungere Her fra KBH hjemmesiden idag - tror vel Åbenraa er følge af ønske om at omplacere styrelser til provinsen så KBH nu står som afdeling Her er i alle fald fra nyeste statsforvaltningens hjemmesidehttp://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=4577
Statsforvaltningen har hovedkontor i Aabenraa. Derudover har vi afdelinger i Aarhus, Ringkøbing, Aalborg, Odense, Nykøbing Falster, Ringsted, København og i Rønne, hvor Statsforvaltningens INFO-center også er placeret.
Her står Åbenrå i alle fald som post
Statsforvaltningens afdelinger
Statsforvaltningen har i alt ni afdelinger rundt om i landet. Her finder du en samlet adresseliste over afdelingerne.
Alle afdelinger er åbne for personlig betjening, og der afholdes også møder i sager i alle afdelinger.
Hvis du er indkaldt til møde i Statsforvaltningen, fremgår det af mødeindkaldelsen, hvor mødet finder sted.
Vær opmærksom på, at der ikke kan sendes post til de enkelte afdelinger. Al post skal sendes til hovedkontoret i Aabenraa.