Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattepligt - Udlandsdansker

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg håber nogen herinde kan hjælpe mig. 

Jeg står og skal flytte til udlandet indenfor det næste halve års tid for at hjælpe med opstarten af en virksomhed. Jeg vil være væk ca. i 3 - 4 år. 

Problemet opstår lidt med hensyn til skattepligt i Danmark som jeg ikke kan finde hoved og hale i.

Min nuværende Aps virksomhed vil nemlig stadig køre videre i Danmark med mig som ejer og direktør. 

Jeg vil have behov for, at tage til Danmark ca. 3-4 gange om året dog med max. 10 - 14 dages ophold af gangen for at passe min danske virksomhed. Arbejdet i Danmark vil udelukkende have relation til den danske virksomhed samt ferie. 

Vil det kunne lade sig gøre uden at jeg skal betale fuld skat af både min udenlandske indtægt og danske indtægt ?

Eller kan man dele indtægten op således at jeg opgiver f.eks. 50.000,- til det danske skattevæsen for det arbejde er er udført i Danmark - eller vil SKAT så også begynde at kigge på den indtægt der kommer fra udlandet ?

Det skal siges, at jeg intet har imod at betale skat af de penge som har relation til det arbejde (samt den tid) jeg har været i Danmark. Men jeg vil være ked af, at skulle betale skat af den indtægt jeg også får fra min udenlandske firma. 

Det skal siges, at jeg opgiver boligen i Danmark 100% (lejer den ud i 3 år eller sælger).

Derudover vil jeg naturligvis have adresse i udlandet samt at konen flytter med.

Jeg håber nogen skatteeksperter herinde kan hjælpe ... Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:21

du skal gå til revisor. Netop det du spørger om er afhængigt af mange ting - har du dansk bopæl bevaret - anden tilknytning osv

Som udgangspunkt er det med dit ApS jo relativt enkelt, det er skattepligtigt i DK af sine indtægter og de påvirker jo slet ikke dig personligt. Kun hvis du tager løn der - eller udbytte vil der være skat for dig og her vil det være til DK som udgangspunkt da det vel er udført for det danske selskab

Der vil også være dobbeltbeskatning mellem masser af lande og DK som betyder at du i alle fald ikke betaler dobbelt - men får modregnet skat fra det ene land i hovedlandet - og nej - du kan ikke bare vælge ca x% til DK og rest til udland - det vil følge faste regler

Brug lidt penge på at sidde med en revisor ud fra alle de spørgsmål denne kan ha - og få sikkerhed, for du er i et minefelt hvor du let kan komme galt af sted - men hvor der bestemt også er klare løsninger

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:20

Hej John,

Tak for dit svar. 

Du har ret - Det er et lidt kringlet område og reglerne er ikke helt klare synes jeg ikke. 

Min danske bopæl vil ikke være bevaret. Den vil enten blive solgt eller udlejet ubegænset i 3 år. 

Så min eneste tilknytning til Danmark ville være mit danske Aps og min status som direktør der.

Så vidt jeg kan se, er jeg ikke skattepligtig sålænge bopælen er opgivet. 

Men det er mere om mine 3 - 4 årlige besøg af ca. 10 dages varighed vil give problemer for min udenlanske indtægt. 

Hvis der er andre der har input er det meget værdsat Smile

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)