Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. May 14
Indlæg ialt: 13
Fra  Frederik Hegner Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!
Sæt nu jeg køber en printer, som jeg skal bruge til at udskrive dokumenter i forbindelse til min webshop. uden at have solgt noget somhelst endnu, Vil dette beløb så kunne trækket fra i moms på et senere tidspunkt?
Vh Frederik

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:34

Hej Frederik.

Hvis du er momsregistreret, får du refunderet købsmomsen fra dag 1, ellers ikke.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:17

Frederik Hegner:
Sæt nu jeg køber en printer, som jeg skal bruge til at udskrive dokumenter i forbindelse til min webshop. uden at have solgt noget somhelst endnu, Vil dette beløb så kunne trækket fra i moms på et senere tidspunkt?

Ja hvis du er momsregistreret - men hvis du har printeren hjemme og ikke har andre tilsvarende, så skal du dele momsen så du kun trækker moms fra svarende til den % del du bruger den i shoppen . ikke fuld moms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html (fokus punkt for skat)

hvis du køber den inden registrering vil skat regne med at du bruger den privat inden også - og så kan du ikke trække momsen fra - det ville krævet at:

Aktivet ikke var brugt privat - og der ikke var solgt noget uden oms inden - og så for aktivet op til max 6 mdr - så en printer fra inden registrering - sat op i hjemmet - må den bare sælges til virksomheden uden momsfradrag fra en selv - som udgangspunkt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. May 14
Indlæg ialt: 13
Fra  Frederik Hegner Skrevet kl. 08:40

Tak for svarene venner!
Og John, god og lærerig indgangsvinkel til momsafregning. Tak
Vh Frederik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)