Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovpligtig forsikring til et IVS?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har sammen med en partner oprettet et IVS. Vi fungerer begge som direktører i virksomheden. 

Virksomheden beskæftiger sig med reparation af elektronik og skal indkøbe reservedele fra ikke-EU land. 

Den holder til i lejede lokaler og har ingen ansatte (udover de 2 anpartshavere, hvis de tæller med). 

Hvilke forsikringer kræves der pr. lov til denne type virksomhed?

Mangler der yderligere informationer eller har I nogle spørgsmål - så sig endeligt til. 

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 19:13

Det er lovpligtigt at i tegner en arbejdsskadeforsikring, når i driver virksomhed i selskabsform.

Tilmeldt 22. Oct 14
Skrevet kl. 21:57

Endnu en gang tak for det hurtige svar. Har du en kilde el. lign. til dette?

Hvad er ikke selskabsform - enkeltmandsvirksomheder?

På forhånd tak.

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 22:04
Tilmeldt 22. Oct 14
Skrevet kl. 22:13

Okay, tusind tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37

jep I skal ha arbejdsskade til begge de to ejere som er aktive - helt uanset løn som I vist lige så i Carstens link til ASK styrelsen - ganske stor bod hvis man tages uden

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gistrup
Tilmeldt 20. Nov 13
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 15:46

Hej, jeg tillader mig lige at forstyre tråden, da jeg har nogle spørgsmål omhandlende samme problemstilling.

Vi har en IVS virksomhed på nuværende tidspunkt, som vi har tegnet arbejdsskadeforsikring for os begge.

MEN vi er også igang med at etablere en virksomhed sammen med to andre virksomheder, som formentlig vil blive IVS eller ApS. Hvordan skal vi så forsikres? Skal vi forsikres i begge selskaber eller? Det skal dertil siges at vores nuværende virksomhed kommer til at stå som 33,3% ejer af den nye virksomhed.

Håber I kan hjælpe derude!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:50

Hvis I på nogen måde er aktive ejere så skal I ha en forsikring også i de nye - det er selskabet det følger og gælder uanset I som personer har en i et andet selskab. Der kan ofte tegnes deltids hvis det rent faktisk er deltid

Hvis I KUN er ejere og ikke deltager på nogen måde i aktiv drift - så er der ikke krav om arbejdsskadeforsikring. Her skal man nok bare være ærlig og HVIS man er aktiv sikre sig at forsikringen dækker en - som sagt evt som deltid (hva ved jeg kvart måske) med henvisning til at man jo er i anden virksomhed også. Det er alle aktive - i princip også selv om det ikke er ejer - alle aktive uanset løn skal ha arbejdsskadeforsikringen 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)