Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

+50 og ny Erhvervsuddannelse / Idéer ønskes...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoér Smile

Jeg er lidt i vildrede og ønsker forslag og idéer, til at se muligheder, jeg ikke selv lige kan få øje på Wink

 

Efter at have været bygningsmaler i ca. 35 år, og med et knæ der er ”småslidt”, er jeg nu blevet godkendt til en ny Erhvervsuddannelse.

Jeg har i dag talt med vejlederen på Skive Tekniske skole, og forhørt med Værktøjsmager udd.

Desværre havde han ikke god erfaring med, at min aldersgruppe kunne finde læreplads.

 

Jeg fandt så ud af, at Industri Tekniker udd. ikke nødvendigvis krævede en læreplads, da der kunne blive tale om skolepratik. Uddannelsen tager 4 år. Jeg vil være 57 år, når den er afsluttet.

Er det mig der er en LandsbyTosse Stick out tongue .. når jeg med min alder gerne vil i gang med en længere uddannelse? Tror I det kan blive svært at blive ansat bagefter?

I fritiden laver jeg lidt drivtømmerkunst og opfindelser:  ( http://www.kruuse.com/da-dk/ecom/Pet/Fodertilbeh%C3%B8r/Foder_vandsk%C3%A5le/BUSTER_foder_vand/prod_281507.aspx ) og synes bare Værktøjsmager udd. var et spændende fag, der gik godt i spænd med mine frititdsinteresser. 

Glæder mig til at høre om der gode idéer derude...og på forhånd tak.

Mange Hilsner

Helle

 

 

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helle Bonne Stylow:
Er det mig der er en LandsbyTosse Stick out tongue .. når jeg med min alder gerne vil i gang med en længere uddannelse? Tror I det kan blive svært at blive ansat bagefter?

Nu kender jeg ikke lige så meget til Værktøjsmager faget, men har hørt fra andre i slutningen af 50'erne, at de godt kan fornemme at det kan være en anelse sværere at finde nyt job, især hvis der er stor konkurrence fra mange unge jobsøgende inden for samme fagområde. Så om det kan være svært at finde job bagefter? Formentlig ja. Men umuligt? Nej på ingen måde.

Jeg tror netop det som du påtænker, nemlig at videreuddanne sig, gøre sig klogere og få endnu flere erfaringer, og på den måde forsøge at skille sig ud fra mængden, er lige præcis det, som der er brug for. 

Jeg har en bekendt som i slutningen af 50'erne sagde sit job, og da han ikke lige umiddelbart kunne få jobs, tog han alle de vikarjobs han kunne (inden for hans fagområde) på trods af at han skulle kører mange km efter disse jobs, og så videreuddannede han sig og læste flere fag inden for hans område - og det betød at han efter et stykke tid igen fik et fuldtidsjob, og han sidder nu med nogle opgaver han virkelig elsker at arbejde med. 

Man bliver aldrig for gammel til at lære nyt, og din styrke, sammenlignet med mange af de unge nyuddannede, er dine mange erfaringer i tidligere jobs og på arbejdsmarkedet. Der er desværre nok nogle arbejdsgivere som har en opfattelse af at folk omkring 60 års alderen, mere tænker på hvornår de kan forlade arbejdsmarkedet (efterløn, pension mm.) - og så handler det jo om, at bevise at de tager fejl. Og vise at man er omstillingsparat, interesseret i ny viden og udvikling af sig selv, og frisk på en masse gode år på arbejdsmarkedet endnu. 

Så nej, jeg synes bestemt ikke der er noget "landsbytosse" over dine ideer - tværtimod! Med gåpåmod og vilje når man langt - og det kan du helt sikkert også.

Held og lykke med det hele! :)

Mvh Uffe

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for en rigtig opløftende svar, Uffe Big Smile

Du har simpelthen givet mig lyst til, endnu mere, at tro på det! Det var lige det jeg behøvede, til at jeg nu vil "spame" virksomheder med ansøgninger Wink

Igen tusind tak . og frisk ven du har dig der...

Mange hilsner

Helle

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Helle. Med dine mange år i faget, ville det måske være spændende at blive faglærer på en erhvervsskole. Mener det kræver et pædagogikum, men der er mulighed for at tage den i selve ansættelsen. God vind!

Gode hilsner Ida Dyhr · Gesheft

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ida Smile

Der var du vaks! Rigtigt godt set af dig Big Smile

Men desværre er der ikke så mange af de jobs.

Men jeg begynder uddannelsen til Industri Tekniker på mandag -  og GLÆDER mig helt vildt Big Smile

Mange tak for jeres hjælp.

Mange hilsner

Helle

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)