Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. moms og lageroptælling!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære regnskabskyndige,

Jeg sidder her i sidste øjeblik og får styr på momsregnskabet for okt.-dec. og jeg er i den forbindelse stødt på et par problemer:

(Det er et personligt ejet firma!)

1) Hvordan bogføres varer som jeg har taget fra lageret til mig selv?

2) Skal tab/svind opføres i momsregnskabet okt-dec? Og hvordan gøres det i så fald?

3) Jeg har oprettet en konto i min lokale bank (ikke en erhvervskonto, men blot en ekstra personlig konto) og i den forbindelse har jeg jo fået nogle renter for mit indestående på denne konto. Skal disse renter opføres i momsregnskabet?

På forhånd tak!

Venlig hilsen,
Kasper
Fra København
Tilmeldt 21. Nov 05
Skrevet kl. 02:13
Er der ikke et venligt/klogt menneske som vil bruge et sekund på at øse af sin viden...jeg er jo lidt under tidspres...! ,-)

Lad høre fra jer.

Venlig hilsen,
Kasper
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 08:12
Spørgsmål 1: de varer, som du selv har brugt/taget fra lageret, skal bogføres under privatforbrug.
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 08:52

spørgsmål vedr renter:

Renter (til dig)  posteres som indtægt. Debit kasse/bank - kredit renteindt.
Moms skal ikke rodes ind i det.
Fra København
Tilmeldt 21. Nov 05
Skrevet kl. 12:14
Hej Briian,

Vedr. varer som man har taget til sig selv så er jeg nu med på at det skal bogføres under privatforbrug, men...i forhold til moms...jeg opfører det som salg eller hvad? Og skal jeg svare moms af beløbet?

Hej Toga,

Vedr. renter...så forstår jeg ikke helt. Renterne står nu på min konto...og du siger at jeg skal posteres som indtægt og det er jeg med på...men hvor kommer "debit" ind i billedet...
Og skal der ikke svares moms af renterne?

-Kasper
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 12:30

jeg bliver lidt i tvivl, men mener du skal fjerne varerne fra varelageret og flytte dem over til privatforbruget.

Mener det skal lægges moms på du varer, som du selv bruger, købsmoms!
Men tjek det lige med en revisor...
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 12:58

Kasper

Renter: Debiteres konto for bank. Krediteres Renteindtægter.

Et godt råd: Skynd dig at alliere dig med en regnskabskyndig.  Det bliver kun værre jo længere du lader gå når du ikke har styr på de ting.

Der er flere her på Amino som vil kunne hjælpe - og de er sikkert ganske rimelige.
Fra Jyderup
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:37
Hej

Ved privat forbrug af varer på lager skal du kretitere dit varelager, dvs. somom du ikke har købt varen, uden moms. Momsen skal ligeledes krediteres på din indgående konto. Privat forbrug skal debiteres med det totale beløb.

// Morten

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)