Hej Jeg er blevet færdig med min første app. Den er udviklet sammen med et professionelt firma. Appen er en kommunikations app "with a twist". Den ligger allerede i appstore nu, og hedder YIP - Guess the secret. Den giver brugeren mulighed for at sende en "secret". Når modtager får beskeden skal han svare rigtigt på et spørgsmål som afsender selv har lavet. Hvis ikke modtager svarer korrekt indenfor 60 sekunder eller 3 gæt, så sletter hele beskeden sig selv. Modtager skal altså gøre sig værdig til at se beskeden. Afsender kan samtidigt bestemme hvor svært det skal være for modtager at få lov at se beskedens indhold. Jeg vil gerne høre hvad I synes om Idéen. Jeg tror personligt at målgruppen er det yngre segment, gymnasielever m.v. Har I nogen erfaring med at markedsføre her? Jeg har i december kørt en mini kampagne på facebook, som har givet et meget lille udbytte. Jeg ved ikke om Facebook er vejen frem, eller hvad der skal til. Jeg har sendt pressemeddelelser ud til 15+ medier, men ingen har taget historien til sig, hvilket jeg nok heller ikke regnede med. Alle gode råd taget i mod med kyshånd. |
Hvordan ser din pressemeddele ud? Der skal ikke meget til for, at den bliver droppet af journalister og skribenter.
Jeg er lidt yngre end din målgruppe (er ikke gymnasieelev :p), men selve konceptet synes jeg ikke så godt om. Hvis jeg skal vælge en ven, jeg skal sende den til, og for at vennen kan se billede, skal svare på et spørgsmål, kunne jeg lige så godt lade være med at sende det til vedkommende? Fx sender jeg kun et billede via Snapchat, til dem, jeg mener er "værdige" til at se billedet. Hvis ikke, de er "værdige", er der jo ingen grund til at sende det. Så i din app: Man vil naturligt kun vælge dem, der er "værdige", så det vil være ulogisk at de "værdige" skal svare på et spørgsmål.
Overvej at lave det globalt, så man kan se alle andres "secrets". Fx hvis jeg kan gætte dit spørgsmål, kan jeg se dit Yip-billede, selvom vi ikke er venner.