Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate marketing - CVR? Dagpenge?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 24. Oct 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj i skuret Cool

Jeg er så "heldig" at, blive ledig her til 1. Februar.

Kort og godt.

- SKAL man have CVR nr. når man "dyrker" affiliate marketing?

Hvis man IKKE skal have CVR nr. Må man så modtage dagpenge, samtidigt med du modtager penge fra affiliate sites?

Jeg har prøvet at, google mig frem til spørgsmålet, dog uden held.

Mange tak på forhånd.

God weekend. Geeked

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Henrik Ørsnes Ure og Smykker Skrevet kl. 12:23

Hej Martin,

For at må have nogen form for indkomst, mens du får dagpenge, skal du først have tilladelse af din A-kasse til at drive virksomhed som selvstændig bibeskæftigelse. Der er stor forskel på de forskellige A-kasser i forhold til hvor let det er at få denne tilladelse. Det vigtigste du skal være opmærksom på, når du ansøger er, at du skal argumentere for, hvordan du kan drive din virksomhed udenfor normal arbejdstid - da du fortsat skal være fuldt tilgængelig på arbejdsmarkedet. Du må altså f.eks. under ingen omstændigheder reklamere med, at du kan kontaktes i tidsrummet 8-16 på hverdage.

Mvh

Peter

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 12:24

For lige at tage det første mht. CVR nr. og affiliate marketing, så SKAL man lade sig momsregistrere (og dermed registrere en virksomhed og få et CVR nr.) hvis du forventer at omsætte for mere end 50.000 kr. i løbet af 12 sammenhængende måneder. Hvis man omsætter for under dette, skal man ikke lade sig momsregistrere, men skal naturligvis stadig betale skat ved at angive det på selvangivelsen.

Mht. dagpenge er jeg ikke så meget inde i reglerne, men ved at de er meget restriktive mht. dagpenge og virksomheder. Det er nok en god ide at spørge på jobcenteret for at være sikker. Så vidt jeg husker skal man have særlig tilladelse til at starte en virksomhed for at kunne få dagpenge samtidig. Hvis man allerede har en virksomhed skal man vist nok lukke den. Hvis man får tilladelse er der en lang række regler man skal overholde.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)