Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man som virksomhed tage kontakt til en virksomhed med et tilbud om en ydelse?

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg enig i - det er meget hurtigt at undersøge. Skal man gå længere end det lovpligtige kan man også overveje om man overhovedet vil kontakte virksomheder som har reklamebeskyttelse - også selvom de har lagt kontaktoplysninger ud andre steder.

Reklamebeskyttelse indikerer at virksomheden ikke ønsker at blive kontaktet mhp. reklame, så nogle vil blive provokeret. Det kunne jo være de havde lagt kontaktoplysninger ud til deres kunder - ikke til nogle der vil sælge noget.

Derfor ville jeg heller aldrig kontakte nogle med reklamebeskyttelse for at reklamere for noget.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Her er flere vejledninger om reklamehenvendelse (meget til forbrugere - men også til juridiske enheder/selskaber) 

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/Spamvejledning

Der er flere amino-svar som går på telefonisk henvendelse, og en lad os kalde det "god skik" adfærd.

Min holdning er lidt den, at hvis du som iværksætter kun skulle sidde og vente på at kunderne ringer til dig - så er du færdig inden du er kommet i gang. Man bliver simpelthen nødt til at smide fløjlshandskerne og ringe r'ven ud af bukserne. Og ja, mange kundeemner er ubehøvlede og arrogante, og føler man har brudt deres tillid ved at have frækheden til at ringe til dem, men det er fordi de er lullet i søvn af egen succes, eller fordi de har haft en dårlig dag**. Eller aldrig har startet noget selv.

HVIS man som iværksætter og virksomhedsejer har en reel ydelse eller vare som markedet kan opnå en reel fordel ved at anvende, så mener jeg men gør markedet en tjeneste ved at ringe rundt og gøre opmærksom på sig. Men der er så mindst 10.000 måder at gøre dette på - og nogen er respektfulde og værdifulde end andre, og de vil ofte blive mødt positivt.

Selv jeg, ville tage telefonen og ringe rundt, hvis jeg skulle starte noget nyt BtB i morgen. Men som de fleste har gættet vil jeg nok gribe det an på en anden måde en ham supersælgeren på 21 år fra "telemarketing aps" på ren provision, og som sidder med et forberedt script foran sig. Der er en forskel på når direktøren fra "iværksætter aps" ringer til direktøren/ejeren fra "virksomhed aps" med et ønske om at tilbyde reel værdi.

PS:
Jeg har været lønmodtager i store virksomheder hvor vi også ringede uopfordret/kold canvas. Vi havde folk som skulle lave mindst 10-15 kontakter pr. dag - hvilket kunne kræve op imod 70-100 opkald pr. dag. Jeg kan sgu fortælle nogle ret sjove historier - både positive og negative.

(** Jaja, der er jo de talentløse sælgere som er ansat i "fuskfirmaer" som reelt ikke har noget "value" at tilbyde, - men dem ser jeg lige bort fra hér).

"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Skovmand:

Min holdning er lidt den, at hvis du som iværksætter kun skulle sidde og vente på at kunderne ringer til dig - så er du færdig inden du er kommet i gang. Man bliver simpelthen nødt til at smide fløjlshandskerne og ringe r'ven ud af bukserne. Og ja, mange kundeemner er ubehøvlede og arrogante, og føler man har brudt deres tillid ved at have frækheden til at ringe til dem, men det er fordi de er lullet i søvn af egen succes, eller fordi de har haft en dårlig dag**. Eller aldrig har startet noget selv.

HVIS man som iværksætter og virksomhedsejer har en reel ydelse eller vare som markedet kan opnå en reel fordel ved at anvende, så mener jeg men gør markedet en tjeneste ved at ringe rundt og gøre opmærksom på sig. Men der er så mindst 10.000 måder at gøre dette på - og nogen er respektfulde og værdifulde end andre, og de vil ofte blive mødt positivt.

Yes

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :


Allan Skovmand:

HVIS man som iværksætter og virksomhedsejer har en reel ydelse eller vare som markedet kan opnå en reel fordel ved at anvende, så mener jeg men gør markedet en tjeneste ved at ringe rundt og gøre opmærksom på sig. Men der er så mindst 10.000 måder at gøre dette på - og nogen er respektfulde og værdifulde end andre, og de vil ofte blive mødt positivt.

Selv jeg, ville tage telefonen og ringe rundt, hvis jeg skulle starte noget nyt BtB i morgen. Men som de fleste har gættet vil jeg nok gribe det an på en anden måde en ham supersælgeren på 21 år fra "telemarketing aps" på ren provision, og som sidder med et forberedt script foran sig. Der er en forskel på når direktøren fra "iværksætter aps" ringer til direktøren/ejeren fra "virksomhed aps" med et ønske om at tilbyde reel værdi

 

Hej Allan. Tak for svaret!

Ja, vores plan er også at finde og kontakte de virksomheder som vi mener vi reelt har noget at tilbyde - og som kan give dem en konkurrencemæssig fordel. Hvilken måde mener du er mest fordelagtig at kontakte dem på? 

med venlig hilsen
Jonas Primdahl 

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas, 

Der er skrevet mange tykke bøger om emnet. Særligt på amerikansk. Men for at koge de 15 stykker ned som jeg har læst ind til en 'few liners' Maggi-terning:

1) Du skal have formuleret et ret skarpt "værdibudskab". Dybest set har du 15-30 sekunder til at sige et budskab som skal fjerne modtagerens reservation/aversion mod uopfordret telefonkontakt fra sælgere.

2) Du skal huske at på telefonsamtalen skal du IKKE sælge din kunde selve produktet/servicen. Det du skal sælge er KUN et 1. møde mellem dig og ham/hende. Intet andet. (mange glemmer dette).

3) På mødet (hvis du får ét) kan du sælge din vare/service.

4) RESPEKTÈR hvis kunden siger "jeg har ikke tid  - ring senere". "det ved jeg ikke lige - ring senere". "han kan ikke træffes - ring senere". "send noget materiale og ring senere". Men gør det! Altså ring senere - utrætteligt.

5) Husk at "nej" betyder ikke "nej". Det betyder:
- Jeg har ikke tid
- Jeg kende dig ikke
- Jeg har ikke råd
- Det er ikke mit ansvarsområde
- Jeg har ikke forstand på det du sælger (ergo vil jeg ikke købe det for jeg forstår det ikke)
- Jeg vil ikke købe som den første
- ....[fyld selv flere indvendinger ind] 

PS) Det første som du altid vil blive spurgt om (i danmark) er referencer. HVEM har sagt "ja" til dig før kunden du nu jager.

PPS) For at få den første reference er man ofte nødt til at enten pynte lidt på virkeligheden eller forære sine varer/services væk til en virksomhed med et godt navn. Sorry, men sådan er det. Men det kan være en god investering alligevel.

Faktisk pisse sjovt arbejde, hvis man selv er ved at piske noget igang Wink

"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Skovmand:

Hej Jonas, 

Der er skrevet mange tykke bøger om emnet. Særligt på amerikansk. Men for at koge de 15 stykker ned som jeg har læst ind til en 'few liners' Maggi-terning:

1) Du skal have formuleret et ret skarpt "værdibudskab". Dybest set har du 15-30 sekunder til at sige et budskab som skal fjerne modtagerens reservation/aversion mod uopfordret telefonkontakt fra sælgere.

2) Du skal huske at på telefonsamtalen skal du IKKE sælge din kunde selve produktet/servicen. Det du skal sælge er KUN et 1. møde mellem dig og ham/hende. Intet andet. (mange glemmer dette).

3) På mødet (hvis du får ét) kan du sælge din vare/service.

4) RESPEKTÈR hvis kunden siger "jeg har ikke tid  - ring senere". "det ved jeg ikke lige - ring senere". "han kan ikke træffes - ring senere". "send noget materiale og ring senere". Men gør det! Altså ring senere - utrætteligt.

5) Husk at "nej" betyder ikke "nej". Det betyder:
- Jeg har ikke tid
- Jeg kende dig ikke
- Jeg har ikke råd
- Det er ikke mit ansvarsområde
- Jeg har ikke forstand på det du sælger (ergo vil jeg ikke købe det for jeg forstår det ikke)
- Jeg vil ikke købe som den første
- ....[fyld selv flere indvendinger ind] 

PS) Det første som du altid vil blive spurgt om (i danmark) er referencer. HVEM har sagt "ja" til dig før kunden du nu jager.

PPS) For at få den første reference er man ofte nødt til at enten pynte lidt på virkeligheden eller forære sine varer/services væk til en virksomhed med et godt navn. Sorry, men sådan er det. Men det kan være en god investering alligevel.

Faktisk pisse sjovt arbejde, hvis man selv er ved at piske noget igang Wink

6) jo, nej betyder nej hvis man f.eks har det tlf.system der er billigst, og som opfylder ens behov, elller man er tilfreds med sin hjemmeside , eller.......

Respekter et nej tak, tak :-) 

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hartmann, du misforstå min pointe. Mange kunder er ubevidst inkompetente, og derfor siger de nej. Jeg har f.eks. i min tidlige karriere ringet til store anerkendte virksomheder vedr. internet/ehandel i slut 90'erne. De sagde NEJ fordi de mente det "gik over igen" det dér internet.

(Det er klart at møder du kunden som er bedre stillet end hvad du tilbyder så må de gerne sige nej.)

"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 537
Fra  HobbyGrej.dk Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas.

En anden vinkel, at se på det er "Er det den rigtige måde"?

Da jeg startede min webshop var der nok 5-6 personer der ringede om ugen med forskellige tilbud om SEO osv. og jeg skal ærligt indrømme som opstartsperson, at jeg virkelig blev træt af alle de opkald man modtager, fordi jeg nok selv skal finde det jeg søger.

Ikke for, at lyde negativ med overvej om det giver negativ tilbageblik på din virksomhed. Du kender det sikkert når nogen ringer til dig med undersøgelser.

Bare en vurdering, at tage med inden du går igang. :)

- Kevin Hansen

Billige WORDPRESS løsninger - SEO, Webshop, Affiliate mm. - Kontakt mig endelig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevin Hansen:
Hej Jonas

Tror at Jonas er forsvundet for længe siden

Battle is left 

Serie 

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 537
Fra  HobbyGrej.dk Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Serie.

Der er skam ingen grund til, at gå personligt mod folk på amino som i dit forrige opslag "Old lady".

Så kan du bare forlade stedet hvis du har noget imod brugerne herinde. Folk her på amino er her for, at hjælpe hinanden og ikke starte ud med personlig had.

Billige WORDPRESS løsninger - SEO, Webshop, Affiliate mm. - Kontakt mig endelig.

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)