Kære Amino'er Jeg har efter længere tid solgt min erhvervsandel til Netto som overtager mine lokaler til en yderst fornuftig pris. Men jeg søger nu en revisor der kan hjælpe mig med at få etableret en en virksomheds ordning så jeg slipper for at betale topskat. Kender I nogle revisorer som i kan anbefale? Og kender I til nogle sites hvor jeg kan læse mere dybdegående omkring emnet så jeg er godt klædt på til når jeg får mødt en kompetent revisor? |
Helt kort skal du jo for at kunne anvende VSO nu og fremadrettet - ha en virksomhed i egentlig erhvervsmæssig drift. Har du ikke det, vil det være et problem da VSO ellers mig bekendt helt enkelt opløses
En skattefri virksomheds omdannelse til ApS kan da overvejes, men hvis vi taler om et overskud fra sidste år = inden en omdannelse, så vil overskuddet ikke forsvinde. Det som indgår i skattefri omdannelse er overværdi af aktiver og evt goodwill, men ikke hvis det er et simpelt overskud fra sidste år - der ville VSO virke, forudsat du forsætter med aktiv drift - men det kan en revisor givet hurtigt gennemskue og råde om.
Beskriv dit problem overfor www.agera.dk som giver 3 gratis revisor tilbud eller prøv Tonny Skov Pedersen http://www.erhvervs-consult.dk/ som givet også kan det her område - hvis han har tid.
Tillykke med salget .- vh John Hannover