Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmastart...kontant køb af værktøj

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jan 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer. Står på tærsklen og skal til at starte enkeltmands virksomhed inden for håndværks branchen. Er total grøn i regnskab, hvorfor jeg har valgt billys billing til den daglige bogføring. Det virker overskueligt og relativt lige til...Mit 1.000.000 $ question er nu: hvordan skal jeg gøre bogføringsmæssigt hvis jeg køber diverse værktøjer for ca 50.000 kontant af både private uden moms og erhverv med moms? Det er jo indskud i virksomheden. Skal pengene ind forbi firmakontoen først og derefter ud igen, eller er det nok med fakturaer på værktøj som bliver bogført og kan trækkes fra i regnskabet?? Er sgu i tvivl om fremgangsmetoden....vil jo ikke snyde mig selv for fradrag eller lignende. På forhånd tak for svarene, de er kærkomne : )

vh "den grønne"

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:43

Hej,

Billys billing er helt sikkert en god investering, det er meget overskueligt, og er desuden billigere en andre tilsvarende regnskabsprogrammer .

Det vil være en god ide, hvis du indsætter pengene ind på din firma konto, da det regnskabsmessigt gør det mere overskueligt.

Hensyn til dit køb af værktøj, så køber du værktøjet og trækker momsen fra - Husk ar gemme bilaget. 
Vil ikke mene du kan trække momsen fra, når du køber fra en privat 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:56

dengalejyde:
er det nok med fakturaer på værktøj

Det er nok med fakturaer, men som Petterson skriver, vil det måske gøre tingene lidt nemmere, hvis du kører det ind over en bankkonto. Men hvis du har styr på det i Excel eller lignende går det jo nok. At stole på, at du får styr på alle køb i BB i første forsøg, er måske optimistisk, men ikke umuligt. Husk at blive momsregistreret så hurtigt som muligt... og der er 'håb forude', selvom du allerede har foretaget indkøb uden at være det. Held og lykke!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)