Hej Ja titlen siger det meste. Jeg har sammen med min samlever købt et lille landbrug hvor vi skal have et CVR-nummer ind over. Tanken er at det i starten skal løbe som almindelig dyrkning, men i løbet af nogle år omlægges til grøntproduktion for b2b og b2c. Vi har både overvejet ApS og IvS og IvS lokker os pt. mest da der ikke er den store grund til at binde megen kapital i firmaet her til at starte med (maskiner lejes ind i den første tid). Firmaet og alle penge der ligges i det bliver 50/50 fra min samlever og min side så det holdes i ligelig fordeling mellem os. Jeg er stærkest på min produktive side og har knap så god indsigt i hvilke skattemæssige fordele der kan være ved virksomhedsformerne mht. bl.a. fradrag og betaling af skat. Men hvad er jeres generelle holdninger, erfaringer og idéer? Vi ønsker nogle gode indspark til hvad vi har af muligheder og hvad vi bør være opmærksomme på. Vi er begge relativt grønne mht. virksomheder idet det er det første CVR nummer vi skal registrere og kunne derfor bruge lidt hjælp. Vi har forsøgt at læse vejledninger igennem på virk.dk men er blevet i tvivl om hvad der er bedst til vores behov. |
læs lidt om IVS så I kender lidt til omk og andet - også om stiftelse http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html
vh John Hannover