Ordet jeg kan lyde lidt egoistisk Jeg kan Jeg alene vide Jeg vil Jeg bruger også vi i mit enmandsfirma 😃
Det er da noget sludder.
Der er da intet egoistisk i at bruge "jeg" når man vitterlig er ene om noget, uanset om det så er forretning, webshop, eller andet man beskæftiger sig med.
Jeg har tidligere benyttet mig af at skrive "Jeg" på et site for en af mine tidligere virksomheder. Der var jeg grafisk konsulent og der var det MIN tid og MIN viden som kunderne købte. Så der syntes jeg også at det netop var mest passende at skrive "Hvad jeg kan tilbyde dig", "Hvem er jeg", "Hvordan kommer du i kontakt med mig" osv. osv.
Men det er generelt et spørgsmål om smag, efter min mening - og også hvilken kundegruppe og branche man har med at gøre. I nogle tilfælde vil det være en god idé at holde det på "Jeg"-niveauet, da "Vi" eventuelt vil kunne virke for upersonligt og også for oplæst. Omvendt vil "Vi" i andre tilfælde virke bedre end "Jeg". Så det kommer virkelig an på din virksomhed og kundesegment.
Jeg vil sige at det nok er yderst sjældent at man til gengæld oplever virksomheder med flere personer skrive "Jeg" på deres hjemmeside. Det er selvfølgelig nok nogle undtagelser, men jeg kan ikke lige komme på nogen.
På min virksomhed MediaMouse's hjemmeside står der også "Vi", men MediaMouse består heller ikke bare af mig. Men jeg kom faktisk lige, imens jeg skrev, at det ikke er helt rigtigt. Der er faktisk en enkelt side hvor der står "Jeg" en del gange. Men det er også en side hvor jeg kort har skrevet om virksomhedens historie. Men det er også skrevet personligt: http://www.mediamouse.dk/mediamouse-historie.htm
Jeg synes i alle kommer med nogle rigtig gode for og imod. Jeg er splittet, for vil naturligvis gerne ha folk køber mig, pga mig, uden at lyde for upassende.
Men nogle virksomheder bruger også virksomhedens navn i teksten. Altså i stedet for "Vi" og "Jeg", så ser jeg også at de skriver "Her hos Virksomhedsnavn kan du få god vejledning i.....". Synes måske at det er underligt at skrive sin teksten sådan.
Men man kan skabe en bedre relation til kunden ved at være personlig, men så synes jeg også der skal stå lidt om, hvem man er og gerne med et billede på f.eks. "Om os"-sektionen.
Tjah.. men så skal sektionen vel også hedde "om mig"
Jo, du har da helt ret. Godt spottet. :)
Køb dine wallstickers hos worldofstickers.dk. Se udvalget af bl.a. motiver til børneværelset og tekster til stuen.
Jeg laver grafisk arbejde for små og store virksomheder.
Så synes jeg, at du skal bruge "jeg". Du kan skabe en mere personlig relation (og dermed differentiere dig fra dine konkurrenter, der bruger "vi"). Du kan fremvise dit grafiske arbejde som du har lavet. Det er altså ikke virksomhedens utilgængelige topgrafiker, der har lavet det, men dig og så ved de, hvad de kan få. Hvis du har nogle referencer ved de, at de kan få lavet noget lignende eller lige så flot fordi det er en og samme person, der laver det for dem.
Køb dine wallstickers hos worldofstickers.dk. Se udvalget af bl.a. motiver til børneværelset og tekster til stuen.
Som det tydeligt ses, kan og er der mange årsager til at bruge ordet "VI"
Selvom det er en enkeltmandsvirksomhed, hvor kun ejer arbejder, synes jeg godt at ordet "vi" har sin berettigelse, hvor "vi" så betyder "mig og virksomheden"
I nogle situationer / brancher, kan det også virke utroværdigt at bruge "vi" hvis det ikke er sandt og det kan ramme virksomheden senere negativt - da nogen kunder / brugere kan føle sige snydt
En "jeg" virksomhed, kan også udstråle mere personlighed samt overblik og det kan være for nogen kunder være yderst vigtigt .
Men i det store hele, har det nok ikke den store betydning.
Hej fedt indlæg til at starte med.
Jeg har over årene selv rodet rundt i jeg og vi. Som nogle af de andre skriver er sætninger som jeg vil være Danmarks bedste bare negativt ladet.
Jeg har prøvet en anden tilgang ved at vise hvem der er ansvarlig for hver område. På den må viser jeg vi er et team men samtidigt har hver deres personlige ansvar.
Jeg tror også rigtig mange virksomheder er flere end bare sig selv selvom der kun er en der får løn i bikse. Samarbejdspartnere og leverandører man kan sagtens skrive på vejen af dem også.
Jeg har flere mindre rengøringsfirmaer som jeg er leverandør til i min verden kan de godt skrive det jeg siger på deres hjemmeside. 1 mand samarbejder med et firma der er 10 mand så er de jo faktisk 11.