Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor skriver alle "Vi" på deres hjemmeside?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at lave en ny hjemmeside. Er kun mig i virksomheden, men jeg har lagt mærke til at andre, som også kun er en, skriver "vi" på deres hjemmesider.

Jeg ved godt at det får virksomheden til at virke større. Jeg er mest på at skrive "jeg". Men jeg vil gerne høre hvad i tænker om det?

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 17:28

Hejsa Thomas

Jeg er helt enig med dig, og jeg bruger selv jeg på min hjemmeside der hvor det kun er mig.

Grundlæggende tror jeg ikke på at man prøver at "snyde" kunderne på den måde, hellere være ærlig up-front, man bliver jo alligevel som regel gennemskuet, men ja jeg har også bemærket den tendens og den lige så sjove hvor man kalder sig CEO i sit eget enkelt mands ApS.

I min verden starter et ærligt samarbejde med at man er ærlig omkring hvem man er og hvad man kan, det andet er et lidt bizart skrå-plan at komme ud på.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 123
Fra  DevsSolution - Hjemmeside-designer Skrevet kl. 17:41

Det kan være de har lånt teksten andensteds, men generelt er det korrekt som tidligere svaret. En tendens mange har til at få, den lille tømrermester til at lyde større.

Hvis du spørger mig og du kun er dig, bør du skrive "jeg / mig / min virksomhed".

Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:48

Ved at skrive "vi" skaber man lidt afstand fra sig selv til læseren/kunden. Ved at skrive "jeg" bliver det mere personligt. Det forpligter i forhold til at fortælle, hvem man er. Læser/kunder vil tænke, hvem "jeg" er.

Men man kan skabe en bedre relation til kunden ved at være personlig, men så synes jeg også der skal stå lidt om, hvem man er og gerne med et billede på f.eks. "Om os"-sektionen.

Køb dine wallstickers hos worldofstickers.dk. Se udvalget af bl.a. motiver til børneværelset og tekster til stuen.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 18:09

Billige wallstickers:
Men man kan skabe en bedre relation til kunden ved at være personlig, men så synes jeg også der skal stå lidt om, hvem man er og gerne med et billede på f.eks. "Om os"-sektionen.

Tjah.. men så skal sektionen vel også hedde "om mig" Wink

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 18:11

Hvor mange er I?

Hvis i kun er en, så vil det rette være at bruge jeg.

Hvis du allerede lyver overfor kunden inden de har handlet hos dig, hvad lyver du så ellers om?

Skriv sandheden. Det kommer man længst med.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Michael R. Gertz:
Hvis du allerede lyver overfor kunden inden de har handlet hos dig, hvad lyver du så ellers om?

ahhhh   - Ro på nu :)

Det lyder nu engang langt bedre med VI - og ofte benytter mange mindre shops da også hjælp til bla. pakning, SEO, Designer, så det synes jeg sagtens kan forsvares.

Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:38

Jeg vil også gerne skrive "Jeg", men alle mine konkurrenter, som også kun er en i virksomheden bruger "Vi". Så tænker meget på om min virksomhed så virker mindre?

Jeg laver grafisk arbejde for små og store virksomheder. Tænker mest på at hvis en virksomhed, skal ud og bruge en masse penge på grafisk arbejde, og priserne er ens. Hvorfor ikke vælge en virksomhed til at lave arbejdet, som virker stor udad til? Frem for en virksomhed, hvor man tydeligt kan se at en mand sidder bag skærmen? Især hvis priserne er ens.

Ved godt at det ikke betyder noget for kvaliteten, men måske ikke alle tænker sådan?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 18:46

99Thomas:

Jeg er i gang med at lave en ny hjemmeside. Er kun mig i virksomheden, men jeg har lagt mærke til at andre, som også kun er en, skriver "vi" på deres hjemmesider.

Jeg ved godt at det får virksomheden til at virke større. Jeg er mest på at skrive "jeg". Men jeg vil gerne høre hvad i tænker om det?

Hej Thomas 

Jeg er personligt i samme båd som dig, da jeg mener at det virker en smule falsk at skrive “Vi“, når man er mutters alene. Omvendt forstår jeg også godt diverse indehavere af webshops, at de skriver “Vi“ i beskrivelsen. 

Hvis du er en i branche, og henvender dig tli et segment, som ikke blive skræmt væk af små virksomheder, så klø på med “Jeg“. Hvis de vælger at springe fra pga. du er en mindre virksomhed, havde de nok gjort det alligevel, såfremt du havde skrevet “Vi“. 

Generelt tror jeg på at en ærlig kommunikation er vejen frem :-)

Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 18:46

Ordet jeg kan lyde lidt egoistisk
Jeg kan
Jeg alene vide
Jeg vil
Jeg bruger også vi i mit enmandsfirma 😃

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)