Tak Allan, det er netop derfor jeg beskriver sagen fra min side, så objektivt som muligt! |
Trusted Partner:Jeg kommer gerne med en mere uddybende replik senere på aftenen.
Udlejer udtrykker selv som indledning i tråden, at du bruger lejemålet/lageret som arbejdsværksted. Er der også angivet brugsbeskrivelse i lejekontrakten?
Det er lidt svært for mig, når jeg hverken kender til lejemålet eller kontrakten.
Men:
Hvis du har lejet et "arbejdsværksted" til dit erhverv som kunstner, må det klart være en forringelse af brugsværdien, at der ikke er armatur og toilet. Ligeledes vil jeg, uden at være håndværker, påpege, at det er en væsentlig indgribende installation? (altså det er ikke bare en håndværker på besøg i en formiddag, og så har du et toilet?)
Du skriver således et påkrav til udlejer:
Udlejer
Adresse
Postnr. by
Dato
PÅKRAV VEDR. MANGELENDE INSTALLATION AF TOILET OG ARMATUR I LEJEMÅLET ADRESSE, POSTNR., BY
Til trods for, at jeg gentagne gange forgæves har forsøgt Dem i mundligt dialog vedr. udbedring af Deres manglende installation af toilet og armatur i lejemålet, adresse, postnr., by, jf. lejekontrakten af xx.xx.xxxx, pkt. 4.2, skal jeg hermed gøre til påkrav, at De straks påbegynder installationen.
Er installationen ikke udbedret og i overenstemmelse med lejekontraktens pkt. 4.2 senest 30 dage efter dette påkrav, ser jeg det som mislighold af lejeforholdet, hvorfor jeg uden yderligere varsling skal ophæve lejekontrakten jf. ELL § 19.
Med venlig hilsen
N.N.