Jeg har fået min første faktura fra Nets, med transaktionsgebyrer efter mine kunders brug af Dankort. Jeg har altid få fortalt at man kun kan trække momsen fra, hvis den er nævnt på fakturaen. På denne faktura står der "ialt faktureret inkl.moms xxx kr".
Er det så ok, at jeg selv udregner momsen og trækker den fra ?
- Kim -
www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer
Nej det skulle i så fald stå som ialt faktureret inkl xxx kr moms - du må høre dem. Jeg kunne tro der ikke er moms på helt enkelt og at teksten bare refererer til noget generelt, men det lyder lidt underligt
Kortgebyr som går direkte mod kunde fra kortudbyder er i øvrigt gebyrfrit mens en webshop der vælger at viderefakture gebyret til deres slutkunder - skal tilægge moms til det gebyr - men her ville jeg høre nets hvad der menes, for det er ikke en korrekt formulering og jeg kan tro nets gebyr til dig er uden moms og at de bare har andre ting med moms og derfor den generel tekst - som jeg dog så finder "dum"
Lad os høre resultatet, hvis ikke andre med erfaring i nets fakturaer ved det helt korrekt
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Den hidtidige praksis har været at du som webshop, der sælger B2C, kan fakturere porto og kortgebyrer videre til kunden, uden at disse skal pålægges moms. Det er dog et krav at de viderefaktureres til ren kostpris.
Jeg faldt dog over denne artikel, men har ikke kunnet finde mere om hvordan reglerne håndhæves i dag:
jep nets teksten er bare en standard og hvis ikke moms står som beløb er der ikke moms på
Kredit kortgebyrer der viderefaktureres fra shops til kunder skal mig bekendt absolut tillægges moms idag og håndhæves også sådan. Der var en del problem i begyndelsen da ganske få kendte og bruge loven, men idag er den klar nok (til anyfellow)
vh John
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
jo - dinero har porto og gebyrer uden moms - du kan bruge den eller lave en ny gebyr alene hvis du vil holde nets for sig selv - stadigt en konto uden moms bare