Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura fra NETS inklusiv moms - men uden moms beregnet?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået min første faktura fra Nets, med transaktionsgebyrer efter mine kunders brug af Dankort. Jeg har altid få fortalt at man kun kan trække momsen fra, hvis den er nævnt på fakturaen. På denne faktura står der "ialt faktureret inkl.moms xxx kr". 

Er det så ok, at jeg selv udregner momsen og trækker den fra ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:19

Nej det skulle i så fald stå som ialt faktureret inkl xxx kr moms - du må høre dem. Jeg kunne tro der ikke er moms på helt enkelt og at teksten bare refererer til noget generelt, men det lyder lidt underligt

Kortgebyr som går direkte mod kunde fra kortudbyder er i øvrigt gebyrfrit mens en webshop der vælger at viderefakture gebyret til deres slutkunder - skal tilægge moms til det gebyr - men her ville jeg høre nets hvad der menes, for det er ikke en korrekt formulering og jeg kan tro nets gebyr til dig er uden moms og at de bare har andre ting med moms og derfor den generel tekst - som jeg dog så finder "dum"

Lad os høre resultatet, hvis ikke andre med erfaring i nets fakturaer ved det helt korrekt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 13:27

Du har nok ret i at det er en standard tekst de benytter. Men jeg prøver at kontakte dem.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 14:05
Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:12

Jeg sender ikke gebyret videre til mine kunder, jeg betaler det selv.

Men Nets har lige bekræftet, at der ikke er pålagt moms til beløbet - selvom der står det er inkl.moms.

- Kim -

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:23

jep nets teksten er bare en standard og hvis ikke moms står som beløb er der ikke moms på

Kredit kort gebyrer der viderefaktureres fra shops til kunder skal mig bekendt absolut tillægges moms idag og håndhæves også sådan. Der var en del problem i begyndelsen da ganske få kendte og bruge loven, men idag er den klar nok (til anyfellow)

vh John

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 15:34

Skal sådan en faktura ikke posteres under gebyrer i mit regnskab ?

- Kim -

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:12

jo - dinero har porto og gebyrer uden moms - du kan bruge den  eller lave en ny gebyr alene hvis du vil holde nets for sig selv - stadigt en konto uden moms bare

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)