Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har enkeltmandsvirksomhed MEN

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 131
Fra  NTK Trading Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg har i dag min enkeltmandsvirksomhed NTK Trading, som driver webshoppen www.varde-outlet.dk

Den anden dag snakkede jeg med en kammerat om, måske at starte noget op sammen.

I den forbindelse vil jeg høre, om det ville være muligt at min enkeltmandsvirksomhed med CVR nummer, kan omdannes til I/S eller ApS og han så indskyder nogle penge, svarende til det beløb jeg har brugt på opstart, indkøb af webshop, logo og dankort aftale mm.?

Håber der er nogle her som kan svare på mit spørgsmål

Indehaver af Varde Tv & IT Service

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 11:14

Så vidt jeg er bekendt, så skal du lukke din enkeltmandsvirksomhed først. Og så åbne et interessantselskab eller ApS med ham. For der kan ikke være mere end en enkelt person til at eje en enkeltmandsvirksomhed(som du også selv lidt nævner).

Derefter styrer I selv, hvor meget i henholdsvis skal eje / betale.

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:38

Hej,

Jeg mener nu godt du kan omdanne din enkeltmandsvirksomhed til I/S, måden dette bliver gjort på er; at den nye interessent(medejer) indbetaler hvad der svare til 50% af virksomhedens nettoaktiver. Du skal være opmærksom på at dette bliver beskattet 

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:57

Du kunne også omdanne til et ApS og følge reglerne om skattefri virksomhedsomdannelse, for at undgå en skattemæssig konsekvens.  Her skal du nok have fat i en revisor, som kan hjælpe jer igennem. 

Håber det hjalp lidt :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ENIG  omdan enten skattefrit til ApS - hvis der er latente skatter af betydning - aktiver som skal skrives op - goodwill osv - men det koster revisorvurdering og er jo ikke skattefrit i forhold til årets overskud - kun skatter der ellers ville udløses ved lukning - kan udskydes til at hvile på et nyt ApS

Ellers så stift nyt aps med din ven og sælg aktiver fra din personlige virkomhed over til det nye ApS - det gør det enklere at bestemme hvad der skal skydes ind fra hver side   uanset nyt ApS eller i vælger I/S kommer der nyt CVR nummer og aftaler bør føres over

Tag en revisor ind til konkret vurdering

vh JOhn H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 18:30

Mit svar var ikke helt korrekt. Beklager. Men det kan du 100% regne med at John's Svar er :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)