Kære Aminoer, Jeg har i December 2014 bestilt en bærbar computer hos en online forhandler. - I Dinero har jeg oprettet købet efter jeg modtog fakturaen i slut december, og jeg har oprettet en konto hvor jeg har reguleret for momsen, da jeg i momsregi vurderede at den ville blive brugt 50% til erhverv og 50% privat. Igår modtager jeg så besked om at forhandleren har lavet en fejl - min computer var ikke sendt til mig som de havde meldt ud, faktisk havde de slet ikke varen, og de har annuleret min ordre. De har tilbagebetalt mine penge, og jeg skal altså have "fjernet" computeren igen i mit regnskab. Det har jeg gjort ved at "slette" købsbilaget på dinero (så vidt jeg har forstået håndterer dinero automatisk den korrekte måde at "slette" et bilag) Jeg kan dog ikke regne ud, hvordan jeg "sletter" den regulering jeg har lavet i forhold til momsen. Er der nogen som kan forklare hvordan jeg bærer mig ad med dette? PS: jeg lavede i sin tid reguleringen ved at indtaste den i kassekladden |
F. Hoyer:Kære Aminoer,
Jeg har i December 2014 bestilt en bærbar computer hos en online forhandler. - I Dinero har jeg oprettet købet efter jeg modtog fakturaen i slut december, og jeg har oprettet en konto hvor jeg har reguleret for momsen, da jeg i momsregi vurderede at den ville blive brugt 50% til erhverv og 50% privat.
Igår modtager jeg så besked om at forhandleren har lavet en fejl - min computer var ikke sendt til mig som de havde meldt ud, faktisk havde de slet ikke varen, og de har annuleret min ordre.
De har tilbagebetalt mine penge, og jeg skal altså have "fjernet" computeren igen i mit regnskab.
Det har jeg gjort ved at "slette" købsbilaget på dinero (så vidt jeg har forstået håndterer dinero automatisk den korrekte måde at "slette" et bilag)
Jeg kan dog ikke regne ud, hvordan jeg "sletter" den regulering jeg har lavet i forhold til momsen.
Er der nogen som kan forklare hvordan jeg bærer mig ad med dette?
PS: jeg lavede i sin tid reguleringen ved at indtaste den i kassekladden
Hej F. Hoyer
Det er helt korrekt at Dinero håndterer sletning af bilag automatisk.
Den nemmeste måde at gøre dette på er ved at slette bilaget ligesom du har gjort med købet af computeren. Du kan finde posteringen under Regnskabs modulet -> posteringer -> klik ind på bilaget -> flere handlinger -> slet
Hvis dette giver problemer er du mere end velkommen til at skrive til support@dinero.dk :)
De bedste hilsner
Jacqueline