Hvornår er lovkravene i danmark mit ansvar?
Fra Haslev
Tilmeldt 7. Oct 14
Mads Hansen
Skrevet
05-01-2015 kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Hej
Jeg er i gang med at importere en special form for skruer hjem fra kina, som egner sig godt til særlige tag konstruktioner.
Mit spørgsmål er om det er mit ansvar at skruerne overholder de danske lovkrav eller om det er håndværkeren der køber dem, der har ansvaret.
Jeg ved de overholder lovkravene med hensyn til længde og bredde, men ikke med kvaliteten. Og hvor kan man evt. få dem teste og godkendt?
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
05-01-2015 kl. 17:46
Svar
Du har i hvert fald et etisk ansvar for, at det du sælger er i orden.
Svar
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
som importør og sælger er det dit ansvar at dine produkter overholder alle danske (eu ) lovkrav
Svar
Fra Haslev
Tilmeldt 7. Oct 14
Mads Hansen
Skrevet
05-01-2015 kl. 19:18
Svar
Hej tak for svarene.
Har i evt. nogen ideer om hvor jeg kan få dem godkendt henne? Jeg har fået dem testet af en flere håndværkere der gerne vil bestille. Men jeg ønsker dem godkendt til vejledningen før tør jeg sælger, så jeg ikke ender med at få en bøde, hvis evt. ting går i stykker pga. skruerne.
VH Mads
Svar
Tilmeldt 21. Sep 14
kasohost
Skrevet
05-01-2015 kl. 20:16
Svar
Jeg går ud fra det er en ETA MK godkendelse du ønsker at få lavet på dine produkter. Den kan du få hos: http://www.etadanmark.dk/da/eta
Det kunne også være en god idé med en erhvervsansvarsforsikring, så du er bedst muligt sikret.
Svar
Fra Haslev
Tilmeldt 7. Oct 14
Mads Hansen
Skrevet
05-01-2015 kl. 21:12
Svar
Ja tak for svaret det var lige det jeg stod og manglede :)
Svar