Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

jeg skal til at starte en enkeltmandsvirksomhed - lige et par spørgsmål om regnskab/bogføring?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg læst alt hvad jeg synes jeg kan finde omkring at starte en enkelmandsvirksomhed og begynder så småt at føle mig klar til at registrere mig (så klar man nu kan føle sig når jeg naturligvis kun har læst det hele, og ikke prøvet noget af det i praksis.)

Jeg vil starte en lille virksomhed som jeg vil drive i min fritid (ved siden af job/uddannelse)

jeg vil ikke have et særlig spændende regnskab det første års tid, nok 0,- eller mindre underskud.

1. jeg skal naturligvis bogføre indtægter, udgifter, momsregnskab og så skal der laves nogle fakturaer. (og opbevare dem i 5år)

- kan i anbefale mig et godt program til dette? (meget gerne gratis, da jeg som sagt ikke regner med et synderligt overskud)

2. hvor meget af regnskabsdelen (overfor skat/moms) vil i mene jeg til en overkommelig pris kan/bør lade en professionel revisor om at lave for mig?

- jeg tænker at jeg selv, i et program, holder styr på indtægter og udgifter, samt skriver fakturaer,

mens en revisor kan sørge for at det relevante bliver indberettet på ordentlig vis til de rette instanser?

Fra Fredericia
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 111
Fra  BusinessSupport.dk Skrevet kl. 17:23

1. Dinero kan være et godt bud, er gratis og let at gå til. E-conomics lille pakke er også en mulighed, koster dog ca. 99 kr. om mdr.

2. Du kan sagtens lave det meste selv. Men vil du være helt sikker, så kan du få en bogholder eller en revisor til at hjælpe dig med at indberette, der findes mange her på amino som kan hjælpe dig. Et godt regnskabsprogram holder styr på momsen for dig og giver dig tallene som skal indberettes (Forudsat at det selvfølgelig er bogført korrekt). Du kan f.eks. bruge en revisor/bogholder til at tjekke dit regnskab/indberetninger og som hjælp til de spørgsmål der måtte dukke op.

Mette

BusinessSupport.dk Bogføring | Hjemmesider | Webshop

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:55

start med www.Dinero-dk som regnskabsprogram

Du kan godt klare meget selv, men ved du intet om regler i bogføring og regnskab, så find en regnskabsperson - ex www.agera.dk som kan hjælpe over nettet - læg bilag i delt mappe i dropbox og delt adgang til dinero

Læs basalt om regnskab i lille personlig virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-skal-jeg-fre-af-regnskab-som.html og læs begynderstof om skat og moms til en start http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html  

god vind med det John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 18:32

tak for svarene :D tror jeg prøver med DINERO, det ser dog ud til at jeg først kan få mig en bruger der når jeg er registreret? så kan ikk nå at kigg epå det inden :)

tak John, jeg har skam læst din blog meget nøje for at nå så langt her, så igen tak for det! :)

du er en super hjælp!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)