Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - er vi for unge?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Sammen med en ven, har jeg valgt at starte egen virksomhed, og vi står nu midt i et dilemma, da vores første møde med en mulig samarbejdspartner ligger i slutningen af denne måned. Jeg er 18 år, mens min kammerat er 17 år, og på den baggrund er vi nervøse for at blive set som useriøse, allerede når vi møder op.

Vi har ikke gjort opmærksom på vores alder endnu, og spørgsmålet er om vi bare skal møde op som om intet var hændt, eller om vi skal gøre opmærksom på dette inden? 

Tak for hjælpen på forhånd,

Hilsen Emil

http://www.energismykker.dk - Magnet smykker som hjælper til mere energi

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01

Jeg synes ikke I så sent i forløbet skal gøre opmærksom på alderen som et problem. Jeg vil dog pege på, at din kammerat på 17 år - ikke får tilladelse af statsamtet til at stifte selskab eller indgå i et I/S før han er 18. Det eneste der gives tilladelse til er enkeltmandsvirksomhed. Der er dog visse løsninger - som medejer, men ikke med-direktør og ikke medstifter i et selskab som nævnt i http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html 

Den problematik skal I nok ha gennemtænkt inden mødet med en måske ældre partner

Tag det første møde som et fordomsfrit møde hvor der udveksles tanker og muligheder, uden at forvente i når i mål, men er kemien god og fanger jeres tanker partnere, så tager I den videre derfra - beslutter evt I/S med den 17 årige som ansat - eller IVS med den syttenårige som en der køber sig ind efter stiftelse og så bare også der er ansat - og med mindst en af de over 18 som direktør/direktører - og i begge fald med en godt udarbejdet ejeraftale som i: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

Husk lige, at f.eks. IVS med jer alle tre vil give krav om f.eks. 3 arbejdsskade forsikringer = ca 1500 per person per år - og nok også lidt udgifter til regnskab og evt erhvervskonto

Forbedred jeg evt lidt ved at kende forskelle på virksomhed og selskab  da der skal træffes et valg på et tidspunkt - uanset hvad http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

God vind med det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København NV
Tilmeldt 26. Oct 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:07

Hej Emil, 

Jeg synes ikke, at I bør fortælle jeres alder inden. Sålænge I møder op rigtig godt forberedt, og fremstår samt er seriøse, så bør det ikke 'trække ned'. Tværtimod, hvis I tager samarbejdspartneren med storm, så vil han muligvis få endnu mere respekt for jer, når han tager jeres alder med i betragtning :-) 

Just my two pennies! 

- Rasmus 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:34

Rasmus Pedersen:
Jeg synes ikke, at I bør fortælle jeres alder inden. Sålænge I møder op rigtig godt forberedt, og fremstår samt er seriøse, så bør det ikke 'trække ned'. Tværtimod, hvis I tager samarbejdspartneren med storm, så vil han muligvis få endnu mere respekt for jer, når han tager jeres alder med i betragtning :-) 

Jeg er helt enig. Klø på, og bevis jeres værd, istedet for at se det som en begrænsning. 

Fra Kolding
Tilmeldt 11. Sep 14
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 21:03

Hej Emil!

Lige en hurtigt fra mig ;-)

Jeg kan umiddelbart ikke se problemet i alderen, det synes jeg ikke man skal tage højde for..

Efterhånden bliver der på daglig basis skrevet artikler om folk, der har startet firma da de var 13,14,15 år etc.

Men

Havde det været mig, havde jeg bare ladet som om intet var hændt, idet det virker mere professionelt 

Mvh.

Ivan

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)