Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Superfedt eller superoverfladisk? Jeg bliver glad for begge holdninger.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 171
Fra  dmeGraphic Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har udarbejdet denne underside med henblik på at ridse kort op, hvad der kan forventes af en logoproces.

Jeg ser alle underbyde hinanden herinde, og har min tvivl om kunderne helt kan finde rundt i junglen er logo-tilbud.

Jeg synes derfor det giver god mening at spørge ind til et budget, netop så kunden kan få afstemt outputtet og timerne der estimeres der skal lægges i projektet.

De fleste herinde er ikke store bureauer, der kan afsætte et halv år til en logoproces og efterfølgende fakturere 500.000 for arbejdet.

Tværtom, ses små beløb og typisk også resultater der afspejler dette. Hvilket er fremragende, sålænge at begge parter har afstemt.

Lad mig høre hvad I tænker?

http://davidmetzon.dk/bestil-nyt-logo/

Website: www.DavidMetzon.dk

Direkte mail: dme@dmegraphic.dk

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1173
Skrevet kl. 10:48

Negativ for mig:

-det halve er på engelsk

-bogstaverne har ikke kontrast nok

-forvirring med 2 kontakt formularer på 1 side

-stjerner uden forklaring

-"et lille udpluk af tidligere arbejde" skal være et link

-mangler et punktum flere steder

-"budget" virker afskrækkende (for mig) - fang først kunder, og overbevis dem om dine kvaliteter - prisen kommer derefter

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 08
Fra  dmeGraphic Skrevet kl. 10:50

Tak for hurtig respons.

Fra København
Tilmeldt 2. Dec 14
Indlæg ialt: 8
Fra  NORME Skrevet kl. 10:59

Hej David, 

Har læst din underside kort - her får du mine umiddelbare tanker! Jeg arbejder også i en branche, hvor tid og kvalitet hænger sammen. Men de er de færreste kunder, der forstår betydningen af kvaliteten - og dermed bliver prisen en svær størrelse at jonglere med. Din tekst er meget klassisk, men bevæger sig netop som du antyder - på et lidt overfladisk plan. Det forbliver ukonkret indtil du til sidst beder kunden om at notere, hvilken prisklasse logoet skal være i. 
Vi lever i en verden af ekspertsystemer, og som ekspert er det vildt svært at se sig selv udefra. Jeg arbejder med at undersøge kunderelationer i dybden, og ved at det kan være svært at overbevise kunder om, hvor vigtigt (og svært) det er, at man med sit udtryk rammer kundernes præferencer på den helt rigtige måde.

Hvis jeg som kunde ikke ved så meget om, hvad et logo har af betydning, så bør du måske hjælpe lidt på vej?
Måske kunne du lave nogle pakker - hvor der er priser inkluderet? Selvfølgelig er det et bud på en pris, og det kan variere. Men så ved man lidt mere om, hvad du faktisk kan, hvad der er muligt og hvilken betydning det har. 
Du kunne fx lave tre pakker der hedder noget i denne stil:

1# skitse 350 kr. - for dig, der har brug for en idé eller et logo lynhurtigt, og hvor kvaliteten af et godt logo først senere vil komme til at spille en rolle for din virksomhed.

2# 1000-5000 kr. - for dig, der gerne vil have et logo, der hænger sammen med din virksomheds identitet, så din primære kundegruppe gennem dit logo kan spejle sig og blive tiltrukket af din virksomhed ved blot at se på logoet. Prisen varierer bl.a. efter virksomhedens indsigt i kundernes præferencer. 

3# 5000-250.000 kr. - for dig, hvor logoet spiller en afgørende faktor i forhold til din kunderelation. Logoet vil blive udarbejdet gennem grundig virksomheds- og kunderesearch og testet på dine kunder, så det helt rette udtryk bliver fundet. Prisen afhænger bl.a. af virksomhedens indsigt i kunderness præferencer. 

Held og lykke med det!

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 08
Fra  dmeGraphic Skrevet kl. 11:09

Hej Tenna.
Supergodt input.

Mange tak - jeg er meget tilbøjelig til at give dig ret!

Det skal siges, at jeg ved at siden er MEGET hurtigt lavet - og det jeg gerne ville sætte fokus på, var idéen om at bede om et budget på en hjemmeside, inden et oplæg. Du vender den rundt og kommer med oplægget først - det kan jeg måske godt lide egentlig - det er også mere klassisk.

Fra København
Tilmeldt 2. Dec 14
Indlæg ialt: 8
Fra  NORME Skrevet kl. 11:19

Jeg tænker ikke, at priserne nødvendigvis skal komme først. Men måske kunne du overveje at lave en side, hvor du beskriver, hvad et godt logo kan tilføre af værdi?

Det vil nok blive svært at skrive, fordi det ligger så meget på rygraden for dig. Hvis det bliver helt tydeligt, hvad et godt logo giver af værdi, så tror jeg, at kunderne bedre kan forstå, hvorfor prisen ligger der, hvor den gør. Tag evt. og udfold en af dine mange cases: hvordan fik du ideen til logoet og hvordan udvalgte du netop dette logo? Hvilket forarbejde er nødvendigt for at få det bedste logo, og hvilken konkret værdi kan et logo give? På den måde bliver processen tydeligere for potentielle kunder. Vi sidder og skal i gang med at forbedre vores casehistorier, og det er ikke nemt. Men vi har valgt at gøre det, fordi det konkretiserer nogle af de mere fluffy ord og begreber, som står mange andre steder på hjemmesiden.

Mvh Tenna

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)